Dia mundial de la POESIA

poesia

L’Escola de la Riba va celebrar el Dia Mundial de la POESIA a la biblioteca de l’escola. Un recital poètic a càrrec dels alumnes i mestres de l’escola.

Una de les oportunitats que brinda la nostra escola és precisament el gust per la lectura i en aquesta mateixa línia ens agrada molt gaudir escoltant com llegeixen els nostres alumnes des de ben petits. La lectura en veu alta fomenta la pràctica de l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica. El to, el timbre de veu, la velocitat, la interpretació… són eines que els serviran per al seu desenvolupament social i professional.

Els Blaiets, els alumnes més petits de l’escola van encetar l’acte recitant el poema PA AMB OLI I SUCRE de Miquel Martí i Pol. Els alumnes de Cicle Inicial van recitar el poema L’HIVERN, un bona ocasió per despedir aquesta estació. Els alumnes més grans de l’escola, van recitar poemes que ells mateixos s’havien encarregat de buscar i preparar per ser llegits davant un públic molt exigent.

Finalment, els mestres de l’escola, també volien ser els protagonistes de la Jornada, i van recitar diversos poemes. L’Estela ens va recitar un poema valencià, que porta per títol OU, OU, OU. La Sandra ens va fer la lectura SI EL MÓN FOS.. de Joana Raspall; La Montse ens va recitar un poema de Fina Cardona, que porta per títol PETONS, i per acabar, el Pep ens va deleitar amb un poema de la Lola Casas.

La música va ser l’encarregada de tancar l’acte dedicat al Dia Mundial de la Poesia. Una cançó lletrada per la mateixa mestra de música i acompanyada d’instruments, a càrrec de tots els alumnes de l’escola.

Enhorabona perquè tots ho vau fer molt i molt bé!!

Aquí us deixem una mostra, mireu!!