Celebrem el Halloween (2007- 2008)

Com cada any i com és habitual, els  alumnes de l’escola de primària del CEIP La Riba, van celebrar la tradicional  festa anglosaxona tant coneguda avui dia com és el  Halloween.

<!–[if !supportEmptyParas]–> <!–[endif]–>

La paraula Halloween és una derivació de l’expressió anglesa All Hallow’s Eve (vigília del dia de Tots Sants). Se celebrava a tots els països de parla anglesa, el dia 31 d’octubre principalment al Canadà, Estats Units, Irlanda, Regne Unit i ocasionalment en algunes parts d’Austràlia i Nova Zelanda. Però actualment se celebra a casi tots els països occidentals amb major o menor presència.

<!–[if !supportEmptyParas]–> <!–[endif]–>

La nit de Halloween destaca per les fogueres que es fan en les àrees locals, les difresses dels nens  demanant ”Trick o treat” (truc o tracte) o fins i tot per les divertides i a la vegada “temoroses” festes privades plenes de sorpreses i jocs.

Aquest any tots els alumnes fins i tot els més petits d’educació infantil van poder endinsar-se dins aquest món meravellós i sorprenent mitjançant una cabanya de Halloween ubicada a la biblioteca.

Dins d’aquesta cabanya s’hi podien trobar bruixes, esquelets, aranyes, rat-penats, carabasses, fantasmes…etc.

Els alumnes a mesura que anaven entrant van anar descobrint tots aquests fenòmens que caracteritzen aquesta festivitat.

Els alumnes de primària havien d’endevinar el vocabulari que s’anaven trobant a la cabanya.

Finalment, tots els nens de l’escola van poder participar en un concurs de carabasses.

Les carabasses premiades van ser les següents: en primer lloc; Lluís Maronda i Anna Ortega, en segon lloc; Helena Alsina i Daixa Lleonort i en tercer lloc; Elisa Mateo i Arianna Fasanella.

<!–[if !supportEmptyParas]–> <!–[endif]–>

Dins la cabanya, tots els Cicles, (Inicial fins a Cicle Superior) van poder gaudir d’un vídeo d’aquestes festes, on es podia veure com els nens anglosaxons celebren el Halloween.

<!–[endif]–>