CURIOSITATS GRAVITATÒRIES…
Per grups hem buscat informació sobre el tema. Volíem saber exactament com es defineix la gravetat i conèixer si hi ha moltes diferències entre les gravetats dels diferents plantetes. Després de contrastar informacions hem trobat que:
- La gravetat, és un fenomen natural, pel qual els diferents objectes amb “massa” són atrets entre sí. És una força que atrau els cossos cap al centre de la Terra.
- La gravetat, també és el que manté els planetes en òrbita al voltant del sol!
- La gravetat es mesura en m/s2. La de la Terra 9,8 m/s2
- Com que la gravetat va en relació a la massa…quan més petits són els planetes, menys gravetat tenen. Per això, per exemple a la lluna hi ha molt menys gravetat que a la terra 1,62m/s2.
- Així doncs, podríem endreçar la gravetat dels planetes seguint el seu ordre de mida: Mercuri, Mart, Venus, Urà…etc
També hem vist el que passaria si provéssim de saltar en alguns dels planetes del Sistema Solar:
A Mercuri, la gravetat és menys de la meitat que a la terra, així que podríem saltar gairebé un metre i mig d’alçada.
A Venus, només ens podríem enlairar mig metre del terra.
A la lluna, que és un satèl·lit de la Terra, podríem fer un salt de gairebé tres metres!!!
A Mart podríem fer un salt d’un metre i una mica més. Allí hi trobem la muntanya més alta del sistema solar. El mont Olimp, tres vegades més alt que el nostre Everest terrestre!
A Júpiter, ens costaria moltíssim fer un bot, ja que només ens podríem alçar uns 20cm de terra!
I, per acabar, si aconseguíssim viatjar a Ceres, l’asteroide més gran del Sistema Solar que es troba entre Mart i Júpiter podríem fer un salt de 16 metres d’alçada!!!
Ja ho veieu, estem molt acostumats a la gravetat del nostre planeta, però és un tema fascinant això de comparar-la amb la d’altres mons.



