L’Associació REFEM visita 6è

“Un cop fet el Mercat d’Intercanvi de Roba de Segona Mà, què fem amb la roba que sobra?” – Ens vam plantejar.

Des de l’assignatura de Valors ens vam posar en contacte amb l’associació Refem de Lleida mitjançant un correu electrònic. Les hi vam dir que ens agradaria poder col·laborar amb la seva tasca posant el nostre granet d’arena, i aviat ens van contestar que vindrien a buscar-la, ens explicarien la seva tasca i ens regalarien un conte que des de l’associació van fer.

L’Iris i la Míriam ens han explicat que treballen amb dones que han patit violència masclista. Els hi cedeixen un habitatge a elles i les seves filles i fills mentre esperen per ser reubicades. A vegades, es veuen obligades a mudar-se sovint de ciutat pel perill que corren. Com que és veuen obligades a marxar amb poc temps de marge, han de deixar gairebé totes les pertinences que tenen i, és clar, necessiten roba a més a més dels altres recursos que les hi proporciona l’associació.

Als fills i filles els hi costa assimilar la situació: apartar-se dels seus amics i amigues a qui, segurament, no tornaran a veure mai; deixar la seva casa, el seu barri… I no entenen per què han de marxar. Per aquesta raó des de Refem van fer un conte perquè els hi sigui més fàcil d’entendre.

Ha estat una visita molt interessant. Esperem que més persones s’animin a col·laborar amb elles tal i com ho heu fet les famílies dels i les alumnes de 6è. Des d’aquí, moltíssimes gràcies de nou.

Aquí deixem un petit recull de la trobada:

https://photos.app.goo.gl/MasYGX5PamLEM45f9

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>