28 d’abril, Dia de l’Educació Física al Carrer

Durant la setmana del 3 al 5 de maig els alumnes de primària van realitzar una sessió d’Educació Física al parc del costat de l’escola, el parc del Garcia Fossas, per tal de commemorar el Dia de l’Educació Física al Carrer (DEFC).

Tot i que l’activitat estava prevista per la setmana del 26 al 29 d’abril, es va haver de posposar per motius meteorològics.

L’activitat consistia en realitzar un circuit passant per diferents estructures del parc complementant-ho amb material que havíem agafat de l’escola.

Participant en aquesta jornada s’ha volgut fer visible el valor de l’Educació Física: aquesta és una matèria que promou espais de benestar i aprenentatge mitjançant el moviment i les accions saludables, cíviques, participatives, cooperatives, inclusives, emocionals, creatives i expressives, en què l’esforç i l’autonomia esdevenen fonamentals (…). Per tot això, afirmem que l’Educació Física ha de ser un component de primer ordre en aquest procés de renovació educativa i pedagògica que està vivint l’escola actualment. I per això continuarem treballant, fins a aconseguir-ne la presència com a eina valuosa de transformació i cohesió social. (Fragments Manifest DEFC 2021).