41a. CURSA POPULAR D’IGUALADA

Aquest diumenge 20 d’octubre, es celebra la 41a Cursa Popular d’Igualada al Parc Central. Hi ha dos recorreguts: A que són 5.000 m pels alumnes a partir de 4t en amunt,  i el recorregut B de 1.600 m pels de 3r en avall. Aquest any hi ha la novetat que recomanen de fer les inscripcions online en aquest link:

si voleu participar afanyeu-vos que teniu temps fins dijous.

Des de l’escola us animem a tots a participar! Com més siguem millor!

Nota: En principi des del Consell Esportiu ens han dit que es farà, tot i així estigueu alerta en cas de que es suspengui

Xerrada Internet Segura

“Qui té Instagram, Tik tok, Hangouts… de vosaltres?” Així va començar la xerrada.

En Rubén, mosso d’esquadra, ens va comentar de manera molt didàctica i entenedora els possibles perills d’aquesta eina que tots tenim tant a l’abast, l’internet.

El conte de la Cibercaputxeta ens va fer reflexionar molt (evidentment, el llop enganya a la Caputxeta).

Ciberbullying, addiccions a jocs online, canvis anímics… també són grans perills de les xarxes socials. Atenció famílies, alumnes i mestres hem d’estar a l’aguait i tenir presents aquests possibles perills!

ACTIVITATS INFANTIL 4 ANYS

Els nens i nenes d’Infantil 4 han iniciat el nou curs amb molta il.lusió. Són més grans i estan molt contents.

Manifestació contra el canvi climàtic

Els alumnes més grans de l’escola estan preocupats pel canvi climàtic. Després de parlar-ne a classe, van acordar explicar les seves inquietuds a la resta de companys de l’escola i manifestar-se durant l’estona d’esbarjo. Tots som molt conscients que el canvi climàtic ens afecta.

FEM ESCULTURES

Els nens i nenes de segon volem intentar fer escultures al voltant del tema del mar. Per això, hem anat a observar les escultures que tenim a l’escola i al parc del davant.

Matins musicals

Avui dijous al matí hem pogut gaudir de música en directe per part del Pep Massana i d’alguns alumnes de l’escola. Cada dijous podreu gaudir dels petits instrumentistes de l’escola quan arribeu a les 9 del matí.

Un nou curs comença!!!

Després d’un estiu ple d’emocions i vivències arriba un nou curs a l’ Escola Garcia Fossas d’Igualada. De nou ens retrobem i ens anem preparant per viure noves experiències i nous aprenentatges.

Bon curs 2019- 2020 a tothom!

OFICIS FAMÍLIES P4

Al llarg de tot el curs hem mitjançant la maleta viatgera hem anat coneixent els diferents oficis de les famílies.

Algunes han vingut a explicar-nos de primera mà el seu dia a dia a la feina i en el cas del cuiner hi hem anat nosaltres personalment.

Han  estat experiències molt interessant!!!

Gràcies a tots i totes!!

P4 AL TOT CIRC DE COPONS

Elefants i girafes hem anat a passar el dia al Tot Circ de Copons. Ha estat una jornada molt divertida i entretinguda.Al llarg del dia hem pogut gaudir d’una activitat de circ i lleure en un entorn tranquil i agradable enmig de la natura.

Hem pogut conèixer el món del circ i ser espectadors i actors fent equilibris,malabars,maquillatge…….

PROJECTES P-5: MÓN I CIRC

Al llarg del segont i tercer trimestre les classes de P-5 hem treballat diferents projectes. Hem buscat, investigat i descobert sobre els temes que ens van motivar més: el món i el circ. Aquí us deixem una petita mostra de les activitats que hem anat fent.

ACTIVITATS CONJUNTES ENTRE P-5 I LA FAP ÀURIA

Al llarg d’aquest curs, els dimecres a la tarda ens han visitat alguns alumnes de la FAP Àuria. Plegats hem cuidat de l’hort de l’escola i també hem fet algunes altres activitats, sempre fomentant el treball de plantes diverses, vegetals i fruites. Una experiència fantàstica per a tothom!!

SORTIDA DE P-5 AL LAB 0-6 DE MANRESA

Abans d’acabar el curs, els alumnes de P-5 vam visitar el Lab 0-6 de la UVic, a Manresa. Va ser una visita súper engrescadora i enriquidora, on vam poder experimentar molt i vivenciar les propietats i el comportament d’alguns elements del nostre entorn. Fantàstica sortida!

LES FAMÍLIES DE P-5 ENS HAN EXPLICAT CONTES

Al llarg d’aquest curs que acabem de tancar, algunes tardes de divendres vam estar acompanyats per mares i pares dels alumnes, els quals ens van explicar contes. Tots molt diversos, inventats o no, sempre ens van sorprendre i encantar. Moltes gràcies famílies per regalar-nos aquestes estones!

Tallers de Teatre i Plàstica a 4t

Aquest trimestre hem tingut la visita de l’Ester Comenge (mare de l’Arlet de 4tA) i del Xavi Saló (pare de la Martina Saló de 4tB).
L’Ester ens ha fet un taller de la Hannah Höch, la primera dona dadaista i pionera amb el fotomuntatge. Amb aquest… Llegeix més»

Creació de Contes Audiovisuals i Booktrailers.

Als alumnes de 5è se’ls va proposar de realitzar una tasca audiovisual. 5è A va decidir adaptar contes clàssics i 5è B recomanar llibres.

Aquí en teniu les seves creacions. Gaudiu-ne!

SONAESCOLA: Batucada 2019

Ja tenim els vídeos de la batucada, celebrada el passat 31 de maig a l’Ateneu.

La batucada és fruit de la participació al Sonaescola. L’espectacle és dirigit per Alcides Rodríguez i la mestra de música de l’escola, la Mariona.

Quin ritme, força i percussió tenen aquests nois i noies de 5è!!!