Fem caixa

El projecte consisteix en fer participar l’alumnat de major edat (grup A) en la gestió de la petita despesa quotidiana del centre.

alumnes

A la nostra escola de vegades cal disposar de material i la seva compra no es pot planificar: aliments per al taller de cuina, llavors o planter per a l’hort, targetes multiviatge per a les sortides en transport públic, …. En aquests casos els professors fan les compres necessàries i després entreguen els justificants i se’ls abona els diners gastats. Cal portar un control d’aquestes despeses.

En un principi aquesta feina es feia al despatx d’administració d’ASSA, després la va asumir el director, però amb el temps ens vam plantejar la possibilitat de convertir-ho en una  oportunitat d’impicar l’alumnat i vam crear el projecte Fem Caixa.

L’activitat consisteix a:

• Recollir els tiquets de compra i les factures de cada professor.
  • Registrar-los en el llibre de registre anual.
  • Endreçar-los per mesos.
  • Classificar-los per capítols de despesa.
  • Comptabilitzar-los.
  • Arxivar-los.
  • Fer el pagament en efectiu als professors i
  • Fer un resum econòmic anual que s’entrega al gerent d’ASSA.
alumnes

Tota aquesta feina es fa dins la matèria de Consum responsable de l’àmbit Comunitari a raó d’una hora setmanal durant tot el curs.

L’alumnat aprén i posa en pràctica diferents habilitats com la lectura i interpretació dels tiquets de compra i les factures, l’ordre cronològic, sistema d’arxiu,  les operacions amb nombres decimals, o l’utilització d’eines i aplicacions digitals. i un cop a l’any (al mes de març) es fa entrega a ASSA de l’arxiu i el resum contable de l’any.