Calçots a l’hort

Aquest projecte consisteix a que els alumnes organitzin una calçotada anual per alumnes i professors. Tot comença al setembre plantant els calçots i tenint-ne cura fins al moment de la collita. L’organització implica també portar el control d’assistència i participació, cobrar als assistents,  la compra de menjar i beguda per completar la celebració, i la preparació de l’àpat.

Tots plegats gaudim molt de la jornada de convivència on professorat i alumnat dinem plegats, ens relacionem, i ens ho passem genial compartint aquesta estona tots junts.

alumnes

Aquest servei comunitari implica a tots els grups escolars i encara que l’activitat principal és d’un dia, la preparació prèvia implica gran varietat d’accions:

• Elaborar uns cartells amb l’ordinador anunciant la calçotada, que es pengen a les entrades del vestíbul, del mòdul i a cada aula.
  • Passar una enquesta inicial per saber què vol menjar cadascú.
  • Cobrar a cada persona per a poder fer les compres.
  • Un equip prepara els rebuts corresponents per a les persones que paguen.
  • Comprar el menjar, les begudes i el parament de taula.
alumnes

I el dia de la calçotada tenim molta feina a fer entre tots:

• Cuinar els calçots i les carns a la brasa.
  • Preparar les postres.
  • Preparar les taules amb les estovalles i el parament adequat.
  • Preparar contenidors per llençar les escombraries.
alumnes

La cooperació és un element present al llarg d’aquest servei. Tots necessitem de la col.laboració dels altres per a fer possible aquesta jornada!!