Projecte Educatiu

PROJECTE EDUCATIU DE L’ESCOLA EMILI VALLÈS

NORMES DE FUNCIONAMENT DEL CENTRE

MISSIÓ  DE L’ESCOLA

L’Emili Vallès és una escola pública, catalana, laica i compromesa amb l’entorn. Pretén aconseguir un desenvolupament integral de l’alumnat perquè sàpiguen viure i conviure en societat respectant els drets i llibertats de les persones i els principis de la democràcia.

La missió del nostre centre és:

• Donar respostes innovadores en una societat canviant i en evolució constant.
  • Aprendre a pensar i actuar de manera integrada, considerant les interconnexions i interrelacions entre els aprenentatges.
  • Promoure, de manera transversal, l’adquisició d’hàbits i valors per resoldre problemes i situacions des de qualsevol de les àrees curriculars.
  • Fomentar la creativitat, l’esperit crític i el gust per aprendre.
  • Desenvolupar la capacitat de l’esforç i la cultura del treball.
  • Una formació integral que li permeti desenvolupar les seves capacitats per a un futur pròxim, en un ambient constructiu, agradable comptant amb la col·laboració de les famílies.
  • Un centre respectuós i obert a la diversitat, als canvis del món actual, respectuós amb el medi ambient i que s’adapti amb èxit a la societat que estem vivint.
  • Un desenvolupament òptim de les capacitats de pensar, raonar, ser responsables, crítics, autònoms, creatius i receptius amb les diferències
  • La diversitat cultural com un valor positiu, fomentant i facilitant la convivència dels alumnes, promovent un aprenentatge conjunt.

VISIÓ

Volem ser una escola on:

• L’alumnat sigui autònom, amb esperit crític i amb capacitat d’adaptació per resoldre situacions de la realitat amb una actitud positiva.
  • Es fomenti una actitud col·laboradora, respectuosa i participativa; que treballi de manera significativa i globalitzada; basada en l’observació, experimentació i la cooperació.
  • Es formin persones competents a partir d’un plantejament educatiu basat en l’orientació individualitzada, afavorint una relació bidireccional família-escola.
  • Es potencií l’ús de la llengua catalana com a llengua vehicular i que treballi per una educació plurilingüe en llengua catalana, castellana i anglesa.
  • Es treballi per millorar el rendiment acadèmic, es fomenti la creativitat, es treballin les emocions i la convivència de l’alumnat incorporant un treball més globalitzat, que afavoreixi l’assoliment de les competències d’àrea i les competències transversals.

VALORS

Els valors que inspiren la nostra tasca són:

• Respecte als iguals, adults i entorn.
  • Estimació per l’Escola i la seva comunitat.
  • Empatia amb la diversitat.
  • Constància i esforç en el treball.
  • Autoestima, responsabilitat, autonomia i igualtat.
  • Participació i cooperació amb la comunitat educativa i institucions.
  • Foment de la convivència basada en el diàleg i la mediació.