Escola Verda

L’Escola Els Pinetons forma part del projecte Escoles Verdes des de l’any 2004. L’objectiu principal és vetllar pel medi ambient a partir del treball d’una sèrie d’actuacions que es porten a terme a l’escola amb la implicació d’alumnat i professorat.

A cada curs, des de primer fins a sisè, hi ha dos Delegats Verds o Delegades Verdes per aula. Aquests alumnes participen en reunions mensuals on es posen en comú les actuacions fetes.

ACTUACIONS

EURONET 50X50

És un projecte europeu on participen més de 300 escoles de 13 països diferents. Aquest és un projecte viu que anem renovant de curs en curs.  Es porta a terme amb la col·laboració de l’Ajuntament de La Garriga.

Consisteix en prendre una sèrie de mesures per tal de disminuir el consum energètic de llum i calefacció. L’acció principal és vetllar per tal que els llums de les aules, dels passadissos i dels lavabos, no quedin encesos quan no hi hagi ningú fent ús dels espais anomenats. A més a més, en èpoques de fred, tenim cura que portes i finestres estiguin tancades per tal de disminuir el consum de calefacció.  A les aules hi ha termòstats que mantenen l’espai a una temperatura determinada, entre els 19 i 21 graus.

L’Ajuntament de La Garriga fa un seguiment de l’estalvi econòmic mitjançant les factures i ens premia amb aportacions econòmiques quan les xifres d’estalvi són significatives. Aquests diners s’inverteixen en la millora dels espais o en la compra de material pel centre.

Els delegats verds fan “revisions sorpresa” per torns, per comprovar que aquestes iniciatives s’estiguin duent a terme de manera correcta.

RECICLATGE DE RESIDUS DINS L’AULA I AL PATI

Vetllem per tal que l’alumnat porti l’esmorzar de casa en carmanyoles o embolcallat amb plàstic, per tal de reduir l’ús del paper d’alumini. A les aules i als espais comuns hi ha galledes de diferents colors per fer la recollida selectiva de residus.  Disposem de la galleda marró  (residus orgànics), la galleda groga (pels plàstics i envasos) i la galleda gris (pel rebuig).

Al pati també hi ha dos cubells de gran capacitat, el marró i el groc.

A més a més als passadissos hi ha unes caixes on es recull el paper i el cartró.

OLICLACK

Aquest projecte consisteix en la recollida d’oli d’ús domèstic en uns recipients anomenats Clakis. A l’AMPA, podreu aconseguir un pagant una fiança de 3 €. Quan tingueu el Claki ple, l’heu de portar a l’escola i l’alumnat de 4t s’encarrega, els dilluns al matí, de la seva recollida. Prenen nota en una graella de qui que l’ha portat i la data, i se li canvia per un de buit.  Alhora es col·labora amb l’associació APINDEP en un projecte d’inserció laboral, escolar i social, que el porten a terme persones amb alguna disminució.

Cliqueu la imatge per veure’n més.

RECICLATGE D’ANELLES DE PLÀSTIC

L’escola  participa en “EL PROGRAMA D’EDUCACIÓ AMBIENTAL L’ANELLA” que consisteix en la recollida d’anelles de plàstic que agrupen les llaunes de refrescos.

Al punt verd tenim uns penjadors de fusta on l’alumnat posa les anelles de plàstic.  Aquestes anelles són molt perilloses si van a parar al mar perquè els animals hi queden enganxats i poden morir ofegats.

A finals de curs l’alumnat de cicle inicial fa un treball de matemàtiques classificant el total en grups de desenes i centenes. Un cop recollit tot el material, en fem el recompte i el portem a la deixalleria del poble.

Cal dir que la quantitat d’anelles recollides és important, ja que ens movem en xifres entre les 900 i les 1000 unitats.

L’HORT I LA BASSA

Des de fa 7 anys els nens i les nenes de 3r treballen l’hort ecològic del pati del cicle. Des del curs passat s’han fet 2 parades més ja que hi ha dos nivells de 3r. L’hort es porta a terme a partir del treball per projectes i forma part de la programació general i la de cicle.

jardinet-i-hort

Els cursos de 4t fan un projecte sobre la bassa com a ecosistema aquàtic i durant aquest primer trimestre, com a novetat, s’ha construït una font de pissarra.

ELS JARDINETS

Cada cicle de la nostra escola s’encarrega del manteniment del seu jardinet. A Educació Infantil tenen un jardinet amb flors. A Cicle Inicial hi ha arbres fruiters, maduixeres i flors. A Cicle Mitjà hi ha la bassa, l’hort i l’hivernacle. I a Cicle Superior hi ha un jardí modernista amb arbres fruiters, plantes aromàtiques i flors.

jardinets

APADRINAMENT DEL RIU CONGOST

L’alumnat de l’Escola Els Pinetons vetlla per la conservació i el manteniment d’un tram del riu Congost que passar a la vora de l’escola.

En aquest espai tot l’alumnat del centre hi fa diferents activitats al llarg del curs, com són l’anàlisi de l’aigua, observació i dibuix del paisatge o la lectura de contes entre els padrins i els fillols que porten a terme l’apadrinament lector.

MOBILITZA’T PER LA SELVA

Aquesta campanya que hem iniciat durant el curs 2017-2018 és de reciclatge de mòbils per sembrar l’esperança a l’Àfrica. L’explotació del coltan, un valuós mineral que es fa servir en els nostres mòbils, ordinadors i consoles es troba a la República Democràtica del Congo. La mineria utilitza mà d’obra infantil i a més destrueix els hàbitats d’espècies com ximpanzés i goril·les en greu perill per la caça furtiva i la desforestació.

Per cada 30 mòbils recollits, la nostra escola apadrinarà un ximpanzé.

Aportant el teu mòbil en desús a la campanya pots ajudar a:

• REUTILITZAR terminals i REDUIR la insostenible demanda dels seus components minerals, que financia les guerrilles a la República del Congo.
  • RECICLAR elements útils i disposar adequadament de materials tòxics, com les bateries, evitant la contaminació del medi.
  • RECAPTAR FONS PELS PROGRAMES DE DESENVOLUPAMENT, EDUCACIÓ I CONSERVACIÓ A L’ÀFRICA, com el del Centre Jane Goodall a Tchimpounga.

Clica per saber més

APILO

A l’escola també reciclem les piles estem adherits al projecte Apilo. Si en voleu saber més aquí hi ha l’enllaç: APILO

protocol1 protocol2

Ja que ens hi posem, fem-ho bé!!