CuEmE utilitza la metodologia del treball per projectes, amb la qual l’alumnat aprèn a través de l’acció i posa en pràctica coneixements, habilitats i actituds en un context real.
El programa treballa totes les competències clau del currículum –lingüística, matemàtica, artística, social, món físic, digital, i aprendre a aprendre– a partir de la competència emprenedora, d’autonomia i iniciativa personal.
Cultura emprenedora a l’escola parteix del concepte d’emprenedoria com a conjunt de valors i competències personals que permeten assentar els propis projectes vitals. Opta per la forma empresarial de cooperativa, ja que aquesta centra l’activitat empresarial en la persona i no en el capital, es gestiona de manera democràtica i participativa i dona part dels beneficis a projectes socials. El reforç de valors com la solidaritat, la igualtat d’oportunitats i l’equitat, converteixen el programa en un instrument d’inclusió social i d’educació per al desenvolupament sostenible.
Un altre dels trets definidors del programa és la transversalitat dins de les administracions locals a través de les àrees de Promoció Econòmica i Educació, que coordinadament mobilitzen els recursos del territori i els vinculen amb l’escola.
|
|