PLA DE COMUNICACIÓ DE CENTRE

Els plans de comunicació dels centres educatius són imprescindibles, tant per donar a conèixer les seves característiques, singularitats i activitats que s’hi duen a terme, com per establir una comunicació bidireccional amb l’entorn.

L’objectiu del Pla de Comunicació és organitzar les comunicacions entre els membres de la comunitat escolar, ha de marcar els canals i accions a desenvolupar per generar una comunicació eficient.

Podem establir tres categories de receptors de les accions de comunicació i difusió:

 

EMISSOR / RECEPTOR

COMUNITAT EDUCATIVA ENTORN LOCAL SISTEMA EDUCATIU
  • Equip directiu i professorat
  • Professorat i alumnat
  • Alumnat i alumnat
  • Centre i famílies
  • Comunitat educativa i entorn
  • Comunitat educativa i xarxa de centres.
  • Comunitat educativa i grups de treball.
  • Comunitat educativa i altres centres de la Comunitat educativa.
  • Jornades d’intercanvi d’experiències
  • Congressos
  • Seminaris de recerca i educació
  • Publicació d’articles

AMB LA COMUNITAT EDUCATIVA

EQUIP DIRECTIU I PROFESSORAT PROFESSORAT I ALUMNAT CENTRE I FAMÍLIES
  • Entrevista personal.
  • Intranet.
  • Correu i drive de centre
  • Reunió de nivell, cicle, claustre, comissió.
  • Tutoria individual o grup.
  • Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA)
  • Web de l’escola.
    • Espai del nivell.
  • Canals youtube.
  • Entrevistes a l’escola.
  • Plafons informatius exteriors.
  • Agenda de l’alumne.
  • Plataforma de comunicació
  • Correu de centre
  • Web de l’escola.
  • Xarxes socials.
  • Canals youtube.

AMB L’ENTORN LOCAL I EL SISTEMA EDUCATIU

  • Obrir les portes de l’escola a la comunitat. Per a mostrar, però també per a educar.
  • Participar activament de les xarxes educatives locals.
  • Jornades, congressos, seminaris… participar coma assistents, però també com a ponents.
  • Publicar notícies (bones pràctiques, activitats especials…) als mitjans de comunicació locals o nacionals. (Tv, ràdio, premsa…)
  • Publicar experiències a revistes d’àmbit educatiu.