Els plans de comunicació dels centres educatius són imprescindibles, tant per donar a conèixer les seves característiques, singularitats i activitats que s’hi duen a terme, com per establir una comunicació bidireccional amb l’entorn.
L’objectiu del Pla de Comunicació és organitzar les comunicacions entre els membres de la comunitat escolar, ha de marcar els canals i accions a desenvolupar per generar una comunicació eficient.
Podem establir tres categories de receptors de les accions de comunicació i difusió:
EMISSOR / RECEPTOR
COMUNITAT EDUCATIVA |
ENTORN LOCAL |
SISTEMA EDUCATIU |
- Equip directiu i professorat
- Professorat i alumnat
- Alumnat i alumnat
- Centre i famílies
|
- Comunitat educativa i entorn
- Comunitat educativa i xarxa de centres.
- Comunitat educativa i grups de treball.
- Comunitat educativa i altres centres de la Comunitat educativa.
|
- Jornades d’intercanvi d’experiències
- Congressos
- Seminaris de recerca i educació
- Publicació d’articles
|
AMB LA COMUNITAT EDUCATIVA
EQUIP DIRECTIU I PROFESSORAT |
PROFESSORAT I ALUMNAT |
CENTRE I FAMÍLIES |
- Entrevista personal.
- Intranet.
- Correu i drive de centre
- Reunió de nivell, cicle, claustre, comissió.
|
- Tutoria individual o grup.
- Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA)
- Web de l’escola.
- Canals youtube.
|
- Entrevistes a l’escola.
- Plafons informatius exteriors.
- Agenda de l’alumne.
- Plataforma de comunicació
- Correu de centre
- Web de l’escola.
- Xarxes socials.
- Canals youtube.
|
AMB L’ENTORN LOCAL I EL SISTEMA EDUCATIU
- Obrir les portes de l’escola a la comunitat. Per a mostrar, però també per a educar.
- Participar activament de les xarxes educatives locals.
- Jornades, congressos, seminaris… participar coma assistents, però també com a ponents.
- Publicar notícies (bones pràctiques, activitats especials…) als mitjans de comunicació locals o nacionals. (Tv, ràdio, premsa…)
- Publicar experiències a revistes d’àmbit educatiu.
|