Un estudi científic de l’escola Casablanca publicat a la Revista “Humanities & Social Sciences Communications” d’Springer Nature

 

La Revista Humanities & Social SciencesCommunications de Springer Nature ha publicat “Tertúlies científiques dialògiques: famílies i mestres llegint i dialogant sobre l’evidència científica d’impacte social per a l’educació a EscCasablanca,

L’estudi es desenvolupa dins del projecte Allinteract del programa Horizon 2020 de la Comissió Europea dirigit pel Ramón Flecha.

Laura Ruiz (professora de la Universitat de Barcelona), ens ha fet el seguiment i és una de les autores de l’article.

Fes clic per accedir a l’article traduït (Castellà)

Fes clic per accedir a l’article originial (Anglès)

 

“Les Tertúlies Científiques Dialògiques és un dels 13 programes que dona resultats positius en la reducció de la violència vers als nens i nenes, com s’identifica a l’informe de la Comissió Europea. Ara, aquest article en SpringerNature reporta més evidència sobre l’impacte i com succeeix”. 

Estem orgullosos de sortir en aquesta prestigiosa publicació que llegirà tot el món i de contribuir a la investigació des de la nostra experiència. Nosaltres veiem cada dia els resultats del model de prevenció i resolució de conflictes, els científics ho certifiquen.

 

“Ara, cada vegada més escoles del món estan fent “Club de valents violència zero”, que asseguren la pau eliminant el bullying i fomentant l’amistat. Aquesta actuació és una de les pràctiques de la Teoria de la Societat Dialògica que, a diferència d’altres teories, aporta anàlisis que permeten identificar les millors actuacions d’èxit fins i tot en els pitjors moments (p.21): La violència o la pau en les nostres relacions personals la decidim les persones. Fins i tot els qui afirmen que no poden fer res per aturar les guerres entre països són conscients que poden fer molt per superar la violència en els contextos en què desenvolupen la seva vida quotidiana.” @Ramón Flecha

Foto de l’escola Casablanca