El món de la lectura de Cicle Mitjà

Dintre de les activitats que en aquest curs 2012-2013 es potencien a nivell escolar  està l’hàbit de la lectura i tot el món de possibilitats que l’envolta. En aquest aspecte es potencia la biblioteca escolar. Entenem que la biblioteca és una eina bàsica d’aprenentatge en el desenvolupament de totes les àrees, per fomentar l’hàbit de la lectura i la recerca, el tractament i l’ús de la informació, per la qual cosa cal fer de la biblioteca un servei, un recurs per al professorat i un espai obert a tota la comunitat educativa.

Pel que fa a Cicle Mitjà, a part de la biblioteca general de centre, els alumnes disposen d’un racó específic  adaptat a les seves necessitats i interessos particulars (edat i nivell). Aquest racó de biblioteca té fàcil i ràpid accés des de l’aula i visualment atractiu.

Després d’haver llegit els llibres que es troben a les prestatgeries,  els alumnes omplen personalment una fitxa de
lectura i en fa la seva valoració.

Un dels objectius d’aquesta activitat és el desenvolupament de la seva autonomia i iniciativa personal.

En aquests moments de lectura s’intenta donar màxima llibertat a l’alumne a l’hora d’escollir el llibre que ha de llegir i que hi hagi una alternança en l’idioma (català, castellà i anglès) .

Paral·lelament a aquesta activitat més lliure i lúdica, es potencia un altre tipus d’activitat més reglada i metodològica. Els professors de
llenguatge posen a disposició dels alumnes un llibre de lectura obligada on si bé ell pot destriar dintre d’un limitat nombre d’exemplars, ha de realitzar un treball d’aprofundiment sobre aquest llibre (dades bibliogràfiques, vocabulari, comprensió, aspectes gramaticals, resums, etc…), ampliant així el treball en la competència lingüística.