EL RACÓ DEL CICLE SUPERIOR

 

Els/les alumnes de cicle superior aquest Nadal han triat un llibre d’entre
dues col.leccions de la Biblioteca de l’Escola. La finalitat que ens
havíem proposat per a aquest treball de vacances era, en primer
lloc, que disfrutessin de llegir, tot aprofitant les estones lliures.
En segon lloc, per poder-li donar també una finalitat com a reforç
de les activitats escolars, havien de fer un resum escrit, en forma
de treball, seguint unes pautes de presentació, amb una fitxa
bibliogràfica, amb una part artísitca, també aprenent a expressar
l’opinió personal…

🙄

Per aconseguir el primer objectiu, els mestres vam consensuar que era
important trobar llibres amb arguments interessants per als nois i
noies d’aquestes edats, intrigants, trepidants… I també vam
acordar quines serien les col.leccions de la nostra biblioteca que
podien donar resposta a aquestes expectatives. Es tracta del “Club
dels Set Secrets”, d’Enid Blyton i de la penya dels “Quatre
amics i mig”, de Joachim Friedrich. (Tenim previst, per a les
vacances de Pasqua, trobar altres col.leccions similars, però en
lengua castellana)

AQUESTS SÓN ALGUNS DELS LLIBRES LLEGITS I TREBALLS REALITZATS…

Per a aconseguir el segon objectiu vam caure en el compte que “el
que no s’avalua es devalua”… Aquesta sentència, que sempre
els mestres tenim present, significa que si volem que els alumnes
donin importància al treball que estan fent, és convenient que
posteriorment els avaluem la feina feta. Per motivar l’esforç en el
que fa referència a la part escrita del treball, amb la seva
corresponent correcció gramatical, ortogràfica i presentació
acurada, hem cregut convenient que els resultats de l’avaluació
d’aquest treball influeixin en la nota final del trimstre.

Creiem que, en part, hem aconseguit els dos objectius, ja que els alumnes
han manifestat en la seva majoria que han fruït de la lectura i els
treballs realitzats estan força bé.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>