Activitats del racó de biblioteca a Cicle Inicial

Els alumnes de 1r, durant el primer trimestre, van portar llibres de casa seva per compartir amb els altres companys al racó de biblioteca d’aula.

Periòdicament escullen un llibre per endur-se a casa i llegir-lo,  per  després explicar-lo a la resta de companys i fer la fitxa de registre on es reflectirà una petita valoració.

Els alumnes de 2n al llarg de tot el curs han d’explicar diàriament un conte a la resta de companys. Cada dia hi ha un encarregat que ha d’endur-se un conte, que prèviament ha triat de la biblioteca de l’escola, per llegir-se´l a casa amb els pares i practicar amb ells l’exposició oral que, el dia següent, haurà de fer als seus companys de classe.

Després caldrà que ompli un full de registre per fer la valoració del llibre.

Amb aquestes activitats tenim per objectiu el treball de l’expressió oral, el vocabulari, la comprensió, la capacitat de síntesi, de cercar els protagonistes i seguir el fil conductor de la història per fer-la entenedora als altres.

És molt important en aquesta etapa el treball diari en l’adquisició de l’hàbit lector i la implicació dels pares en el procés, ja que suposa un vincle afectiu imprescindible pel desenvolupament de totes les seves capacitats.