Presentació Programa Diversificació Curricular

El Programa de Diversificació Curricular (PDC) per a la transició a la vida adulta s’ofereix a diferents alumnes de l’etapa Secundària. Té per finalitat afavorir l’adquisició d’habilitats funcionals que els facilitin participar, de la manera més autònoma possible en el coneixement d’un entorn laboral, a partir de convenis amb entitats i empreses del nostre municipi.

L’objectiu principal del PDC consisteix a facilitar el procés de transició a la vida adulta i la preparació de l’alumnat que hi participa per a la seva progressiva inserció en el món ocupacional / laboral.

Per a aquests alumnes és del tot necessari incloure’ls en itineraris formatius, amb l’objectiu de facilitar aprenentatges professionalitzadors i que comportin també una progressiva aproximació al coneixement del món laboral. Es va iniciar el curs 2012-13 i ha continuat fins a l’actualitat amb força èxit. Hem incorporat alumnes en entorns laborals diversos de la vila de Sant Boi: deixalleria, empresa de càtering, taller de mecànica, museu, llar d’avis, menjador en un centre cívic, taller de serigrafia, club de beisbol Sant Boi,centre d’hípica Delta del Llobregat, proveïdors  de serveis informàtics Netserver, ajudant de bidell en escoles municipals.

La valoració de les diferents experiències ha estat molt positiva: en relació als alumnes els ha permès projectar-se i fer un tastet de la realitat del món laboral. Pel que fa a les famílies ha obert una mirada en relació a les possibilitats dels seus fills. Els diferents professionals que han participat destaquen:

• L’evolució madurativa que han fet els alumnes.
  • El procés d’autoconeixement que realitzen els nois/es en relació a les seves competències i capacitats.
  • El treball de cooperació i de construcció de coneixement dels alumnes participants.
  • La possibilitat que ofereix aquesta experiència als nois de pensar-se i estar fora de la institució educativa.
  • La implicació de les famílies en l’acompanyament als seus fills i filles per dur a bon terme aquest repte.
  • L’aposta per un nou grup pels nostres alumnes finalistes del Projecte 1 s’ha beneficiat i ha agafat cos entorn a les Diversificacions Curriculars dels nostres alumnes.
  • El PDC ens ha permès teixir noves complicitats i propostes entre els professionals participants i hem destacar el suport del nostre Equip Directiu.

En properes entrades els alumnes participants us aniran narrant les seves experiències, no us ho perdeu.