CEEPSIR

El CEEPSIR Balmes I s’inicia el curs 2023-2024, emmarcat dins el Decret 150/2017 del 17 d’octubre de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu com a centre d’educació especial com a centre proveïdor de serveis i recursos.

El CEEPSIR ofereix serveis i recursos als centres ordinaris amb alumnat amb necessitats educatives especials per promoure un entorn inclusiu per a tot l’alumnat, potenciant la comunicació i el llenguatge, les habilitats adaptatives, l’autoregulació emocional o altres.

Es treballa conjuntament amb l’equip transdisciplinari del centre per millorar la qualitat de la resposta educativa en un entorn inclusiu.

Els objectius generals que plantegem són:

• Afavorir la inclusió de l’alumnat de la zona educativa de Sant Boi de Llobregat i Santa Coloma de Cervelló.
  • Sensibilitzar els centres ordinaris en els quals s’intervingui, per tal d’afavorir la mirada inclusiva vers l’alumnat amb TEA i amb greus trastorns del desenvolupament.
  • Incidir en la qualitat de l’atenció a les necessitats educatives de tot l’alumnat i promoure un canvi en la mirada dels equips vers la realitat i les necessitats d’aquest col·lectiu d’alumnes, per tal d’introduir canvis en la cultura del centre.

Per a poder concretar aquests objectius es farà especial èmfasi en el treball de coordinació amb els/les professionals del centre ordinari en el qual s’intervé (tutor/a; altres professionals del centre; Equip Directiu).Per al desenvolupament del projecte CEEPSIR s’establiran dos tipus de programes específics de suport a la inclusió:

a) De col·laboració en l’atenció directa a l’alumnat amb necessitats educatives especials en coordinació amb el tutor/a, l’equip docent, el personal d’atenció educativa de l’alumne/a i els serveis educatius.

b) D’aplicació de programes d’estimulació de la comunicació i el llenguatge, les habilitats adaptatives, l’autoregulació emocional o altres.

Contacte:  ceepsirb1@ibalmes.org