Binding

Des de fa dos cursos som centre col·laborador en el Projecte Binding de la Universitat de Barcelona.

Binding és un projecte de recerca de la UB, l’objectiu del qual és desenvolupar eines per a l’adquisició i la millora de les habilitats lectores. Es tracta d’una intervenció enfocada a persones amb dificultats lectores i dissenyada especialment per a nens i nenes. Té com a missió no deixar cap nen/a enrere en la lectura, ja que aquesta és una capacitat bàsica de la comunicació humana i del creixement personal

Des de l’àrea de logopèdia de Balmes 1 es va pensar que un grup d’alumnes del nostre centre podrien portar a terme aquest treball.

Es realitza una pràctica individual d’uns 10-15 minuts de durada,  de  tres a quatre  cops per setmana.  Aquest treball individual s’ha anat complementant amb una sèrie de sessions dins el grup classe, un cop per setmana i que tenien com a finalitat ajudar a la competència lectora dels alumnes, tant a nivell de mecànica lectora com de comprensió lingüística.

El material que es presentava està estructurat en 5 grans blocs que contribueixen a l’aprenentatge significatiu de la lectura:  Decodificació, Visualització, Vocabulari, Llenguatge i Raonament.

Si esteu interessats en aprofundir en el tema podeu consultar: www.ubinding.cat