AULA, ESCOLA I ENTORN, JUNTS EN L’EDUCACIÓ SOCIOEMOCIONAL
Algunes idees clau:
- Percebre i posar nom a les pròpies emocions i sentiments.
- Percebre i identificar les emocions i sentiments dels altres.
- Treballar els elements basics de la comunicació:
– Escolta activa
– Respecte al torn de paraula
– To de veu adequat
– Fórmules de cortesia: donar les gràcies, demanar disculpes…
- Fer pensar l’alumnat: “com ho podria/es fer d’una altra manera?”…
- Treballar estratègies de regulació:
– Respirar profundament
– Comptar fins a deu
– Distreure’s: passejar, etc.
– Apartar-se del lloc on s’està
– Fer exercicis de relaxació
– Parlar amb algú del propi estat d’ànim
– Parlar-se a un mateix, donant-se instruccions
– Demanar ajuda
– Emprar la tècnica del semàfor:
VERMELL (em calmo): m’aparto, respiro profundament…
GROC (penso): com em sento?, quin problema tinc?
VERD (ho soluciono): Busco solucions, trio la millor
– …
- Treballar la resposta assertiva i la manifestació de l’enuig.
- …