DIA DE LA PAU

Dimarts dia 30 vam celebrar a l’escola el Dia de la Pau a partir del conte “El cassó d’en Gerard”. En Gerard és un nen que arrossega un cassó de color vermell. Sempre el porta i mai el pot per fer desaparèixer. Aquest cassó li dificulta el seu dia a dia i ha d’aprendre a conviure amb ell i inclús a trobar coses positives de tenir-lo.

Aquest conte ens apropa a aquelles persones que tenen alguna discapacitat i a poder treballar des de diferents visions: podem deduir que en Gerard té autisme o algun trastorn cognitiu, també podem parlar d’altres tipus de necessitats (una persona amb cadira de rodes per exemple) i el més important és que podem parlar de la diferència des d’una visió positiva (apropant-nos i fer que ens fixem en allò que ens fa iguals, no desiguals).

El valor que es treballa en aquest conte és l’empatia i hem reflexionat sobre el seu significat.

A la classe de Cicle Superior van treballar la història del Gerard a través d’un document de Classroom. Van parlar sobre la inclusió i també sobre l’ODS11, aprenent que són les barreres arquitectòniques i les mesures que s’han pres al nostre municipi per anar-les eliminant a poc a poc.

A la classe de Cicle Mitjà van treballar el conte del Gerard amb un visionament de la història i després per grups van fer unes activitats que en acabat van posar en comú, reflexionant sobre el contingut del conte i sobre el valor treballat: l’empatia.

A la classe de Cicle Inicial i Infantil van explicar el conte d’en Gerard amb elements motivadors i van fer un petit resum mitjançant una fitxa d’aprenentatge.

A la tarda vam fer grups per famílies de l’hort, ens vam cordar al peu cadascú la garrafa, que vam fer portar a l’escola uns dies abans, i vam realitzar una gimcana de cinc estacions diferents: la xarranca, el pica paret, el  mocador, circuit d’equilibri i circuit d’obstacles. Vam passar una estona molt divertida on tots tenien una dificultat per dur a terme les activitats i alhora es va observar com s’ajudaven entre ells, sobretot els grans als petits, per poder aconseguir el repte del joc. Vam reflexionar i es van adonar de les dificultats que es poden tenir amb un impediment o discapacitat.

Per finalitzar la jornada, els alumnes de Cicle Superior ens van ballar “L’Anaconda” i després tots junts amb rotllanes vam cantar i ballar la cançó “Persones iguals”, totes dues treballades amb l’Antònia en l’àrea de música.

Va ser un dia molt profitós on vam gaudir i alhora aprendre a valorar-nos en positiu i tractar-nos sempre entre iguals!!