CADA MATÍ…

A la classe de P.3 i P.4, en arribar cada matí, ens diem BON DIA, pensem quin DIA DE LA SETMANA som, observem QUIN TEMPS FA, fem un “teleNOTÍCIES NOSTRES”… i “llegim” el MENÚ de l’escola.

És una estona on interioritzem “maneres de fer”, on practiquem el “parlar, escoltar, esperar”, i on aprofitem per aprendre alguns “secrets de llegir i escriure”.

A partir d’uns cartells que tenim a la classe, amb les imatges i els noms dels diferents plats del menú que podem menjar al cole, es produeix la màgia…

Els nens i nenes de P.4 ja sabem alguns secrets de llegir i escriure, i sovint descobrim els noms dels àpats que hi haurà a l’escola aquell dia. Mentre, els infants de P.3 fem uns ulls oberts com taronges! Nosaltres també volem descobrir els secrets de les lletres!

Alguns dies la Carme ens ensenya com s’ho fa ella que és gran per saber què hi diu als cartells dels noms dels menjars; altres dies ens escriu a la pissarra digital els noms dels tres plats del menú, i ens convida a “llegir”. Però vet aquí que alguns cops ens gasta una broma amb el nom de les postres: escriu alguna paraula d’alguna cosa que no es pot menjar…

Mireu, mireu què va escriure divendres passat:

 

“PURÉ, PEIX I … SABATA!”

“SABATA?”

“NO! UNA SABATA NO ES POT MENJAR!”

Vejam Carme, què hi ha avui de postres?

 

 

“FRUITA”

“FRUITA SÍ!

I és amb aquest joc que cada dia tenim moltes i moltes ganes de llegir, per RECONÈIXER o DESXIFRAR els noms dels plats deliciosos que podem menjar a l’escola, i per DESCOBRIR quina broma ens ha escrit la Carme per fer-nos PENSAR…

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>