ANIMACIÓ LECTORA: VIDA SUBMARINA

Com ja sabeu, aquest curs treballem l’ODS 14, VIDA SUBMARINA. Durant el primer trimestre algunes classes ja han iniciat els seus projectes d’investigació sobre alguns dels aspectes que tracta aquest objectiu. Bàsicament consisteix en vetllar per la conservació dels mars i oceans i utilitzar els seus recursos de forma sostenible.

Tanmateix, amb aquesta animació lectora, programada dins dels actes del Dia Internacional de la Pau i la NO Violència, donem el tret de sortida “oficial” a aquest treball específic, que acabarà el proper 17 de març amb una sortida a Barcelona on visitarem el CRAM (Centre de Recuperació d’Animals Marins) i realitzarem tallers per aprofundir en aquest ODS tant interessant.

Amb els més petits, l’alumnat d’Educació Infantil i 1r, ens hem endinsat en la defensa del medi ambient, concretament dels mars i dels oceans, de la mà del RAINBOW WARRIOR, de Rocío Martínez (Editorial Kalandraka).

Hem vist com al llarg de la història les persones hem mirat més per als nostres interessos que per al medi ambient. Però també ens hem assabentat com els “guerrers de l’arc de sant Martí”, amb les seves actuacions han aconseguit canviar moltes coses, fins i tot que alguns països comencessin a redactar lleis en defensa del la vida marina.

A  CASA, de Victoria Furze (Ed. Vegueta Infantil) és un llibre sorprenent. L’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior ha quedat corprès amb la història explicada per aquesta tortuga marina. Hem reflexionat sobre les conseqüències de l’arribada contínua de plàstics a les aigües oceàniques i això ens ha dut a pensar en possibles solucions. En adonem que resoldre aquest problema, actualment un dels més greus a nivell mediambiental, és pràcticament missió impossible.

Però l’esperança ens arriba de la mà de Sofia Erica Rossi i Carlo Canepa amb el seu llibre PESCADORS DE PLÀSTICS I ALTRES OFICIS DEL FUTUR (Ed. Animallibres).

Aquí trobem una visió optimista, la solució als nostres problemes actuals ens arriba a través del progrés de la ciència, la tecnologia i la robòtica. També passa per una major conscienciació de les noves generacions, que no només tindran cura del món on viuen, sinó que vetllaran per a que no es tornin a repetir els mateixos errors.

Aprofitant aquesta animació lectora, també hem iniciat una nova activitat de Centre. Hem entregat a l’alumnat una insígnia que simbolitza el treball i la implicació en aquest ODS.

Aquesta és la primera de les moltes que aniran arribant al llarg de l’escolaritat del nostre alumnat i que cal anar col·leccionant. Simbolitzen la voluntat de l’Escola Arrels de participar en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. És el nostre petit granet de sorra…