PALMIRA I L’EFECTE CRISÀLIDE

POU, Gisela. Palmira i l’efecte crisàlide.
Il·lustr. Francesc Rovira. Edebé

La Palmira té dotze anys i nom de ciutat. Al sorteig que s’ha fet a classe li ha tocat de fer un treball sobre Síria, aquest estat que fa tants anys que està en guerra. La Palmira busca informació però li costa agafar el fil del treball. En Climent, el mestre, els demana que aprofundeixin i reflexionin. La Palmira es pregunta: si jo fos una nena siriana, què explicaria? Però, encara té una pensada més bona.

LES NOSTRES CRÍTIQUES LITERÀRIES:

Palmira i l’efecte crisàlide és un llibre escrit per Gisella Bou.

La Palmira és una nena de 12 anys i a l’escola li ha tocat fer un treball del país de Síria. Quan arriba a casa, engega la televisió i veu que fan un documental del país que li ha tocat fer a l’escola. Al documental surt parlant una nena que li havia afectat la guerra de Síria. Ella es deia Palmira Batic. Pensant i pensant, la Palmira decideix enviar-li una carta, a l’altra Palmira. Al cap d’unes setmanes esperant la resposta, li arriba una carta. Serà de la Palmira Batic ?

Aquest llibre, per una part m’ha agradat perquè em fa pensar en que s’ha de lluitar per ajudar a les persones, però per una altra part no m’han agradat les il·lustracions.

Èlia Molló Bellmunt  6è

Aquest llibre està escrit per Gisella Pou i les il·lustracions les ha fet en Francesc Rovira.

És un llibre que parla d’una nena que es diu Palmira. La Palmira comença a descobrir, per un treball de l’escola, una nena que es diu com ella i és com ella. La nena està en un camp de refugiats a Síria, així que la Palmira catalana vol ajudar la siriana. Vol que tingui una família d’acollida i un lloc per viure. Que passarà?

Aquest llibre a mi m’ha agradat moltíssim perquè s’ha de tenir valentia i voluntat per ajudar als altres.

Aldara Cuello Puiac  6è

Palmira i l’efecte crisàlide va sobre dos nenes que es diuen Palmira. Una que viu a Catalunya i l’altra que viu a Síria. La Palmira de Catalunya veu a la Palmira Batic en un reportatge i des de aquell moment busca la forma que els nens i nenes de Síria visquin millor.

Sense voluntat de fer un spoiler… m’agraden els finals feliços. D’altra banda se m’ha fet una mica llarg, trobo que li falta una mica de ritme.

Oriol Costa Pons 5è i Mariona Subirada Queralt 5è

Palmira i l’efecte crisalide. 2020,Gisela Pou.

Un dia hi havia una noia que es deia Palmira i en coneix una altra que viu enmig de la guerra de Síria.

Aquests llibre et fa reflexionar molt en que has d’ajudar als que ho estan passant malament. M’agrada perquè té un final feliç i les il·lustracions són lo millor.

Izan Delgado Garcia 5è i Quim Castelló Sáez 6è