SI EN TINC UN I…

A l’aula de P.3 treballem moltes activitats per desenvolupar el pensament matemàtic… De vegades estan relacionades amb les FORMES que tenen les coses, de vegades amb la MESURA, altres cops amb el RAONAMENT LÒGIC, o amb els NOMBRES…

Com que al nostre voltant veiem que hi ha molts NÚMEROS, hem pensat que cal que pas a pas descobrim tots els seus secrets: els secrets de COMPTAR, REPRESENTAR i CALCULAR.

Per entendre ben bé com “funcionen” els números cal que VISQUEM moltes i diferents experiències. Per això a la classe de vegades FEM GRUPS de nens i nenes dient paraules com ara MOLTS, POCS, CAP, TOTS, ALGUN…

Altres cops fem grups de QUANTITATS exactes de nenes i nenes com ara: “UN a dins de cada cèrcol”, o DOS, o TRES…

Juguem?

UN a cada cèrcol”

Si convideu un company o companya a entrar-hi…

“Ara som DOS

“I si n’entra UN MÉS serem …”

Llavors de vegades ens agrada REPRESENTAR aquestes QUANTITATS:

“He dibuixat UN nen i el REPRESENTO amb UN palet”

“Jo he dibuixat DOS nens o nenes i els REPRESENTO amb dos palets”

De vegades treballem les quantitats i els nombres amb materials. Els CLASSIFIQUEM: “aquí posarem els que tenen UN forat”, “aquí els que en tenen DOS”, “aquí els de TRES”.

De vegades  ORDENEM objectes fixant-nos en quantiats: “primer posarem el botó que té UN forat…”, “després el que en té DOS…”

I per fi juguem a AFEGIR i també a TREURE: “Si en tinc Un i me’n dones UN MÉS, quants fan?”,

i “Si en tinc DOS i te’n DONO UN, quants me’n quedaran?”.

Amb tot plegat també ens fixem en quina forma tenen els NÚMEROS que representen aquestes QUANTITATS.

A poc a poc anem construint unes nocions relacionades amb COMPTAR, REPRESENTAR I CALCULAR que són molt i molt importants per “anar pel món”.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>