“QUANT” DE PLENS?

A la classe dels menuts fem sovint experiències que suposen un repte d’aprenentatge: aquesta setmana hem experimentat amb aigua i recipients.

En un principi la Carme ens ha portat dos gots de plàstic iguals, dels que fem servir per fer experiments, i els ha situat cadascun sota una de les aixetes de la pica de la classe.  Abans de fer res ens ha preguntat quin dels dos crèiem que s’ompliria primer, si una aixeta rajava més aigua que l’altra. Nosaltres hem fet una HIPÒTESI i l’hem COMUNICAT.

Ha arribat l’hora de PROVAR i OBSERVAR què passava:

Hem pogut COMPROVAR que la hipòtesi de la majoria s’ha CONFIRMAT: s’omple abans el got que està sota l’aixeta que raja més!

Per deixar constància de la nostra descoberta, de “QUANT” DE PLENS quedaven els recipients, ho hem REPRESENTAT GRÀFICAMENT.

I després de fer una mica de “minicientífics” i “minicientífiques” hem volgut experimentar una mica més amb aigua. Per això la senyo ens ha deixat altres recipeints diferents i ens hem organitzat per torns a la pica.

Ha arribat l’hora on cadascú de nosaltres ha pogut APRENDRE-FENT aquelles idees que li suggerien les nocions: RECIPEINTS i AIGUA.

Ens ha agradat molt experimentar amb aigua, tant i tant, que quan farà calor, un dia farem experiments de gran format amb aigua al pati!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>