JOCS AMB EL COS…

A l’escola aprenem molt i molt!

Lletres, nombres, projectes…

I també, entre molts altres aprenentatges, fem descoberta de les possibilitats PERCEPTIVES, MOTRIUS, AFECTIVES i RELACIONALS del nostre cos.

Voldríem compartir amb vosaltres algunes de les activitats que hem fet aquesta darrera setmana en aquest àmbit de treball.

Us ve de gust participar?

En primer lloc, a partir d’unes pilotes sensorials, vam explorar com amb les MANS i els PEUS NOTEM molt bé el tacte dels objectes:

“Mireu, mireu quines superfícies de contacte tenen aquestes pilotes. Us imagineu quin TACTE deuen tenir?”

“Per començar, ens vam posar en rotllana per compartir idees i ens vam descalçar…”

“Per torns, anàvem experimentant amb les pilotes i diferents parts del nostre cos…”

“Amb quines parts del cos notem molt bé les sensacions de les pilotes sensorials?”

Tot seguit va arribar el moment d’emprar TOT EL COS per practicar alguns esports amb unes BOLES més petites de colors: JOCS AMB EL COS!

“WOW!”

(Practiquem natació: coordinem braços i cames en el plànol horitzontal)

(Ara provem el futbol: coordinem ull i peu amb desplaçaments)

(I tot seguit, bàsquet: coordinem ull i mà encistellant les boles en un sac)

I com a cloenda de tanta activitat esportiva…

“Mireu, mireu!”

“Natació sincronitzada en una minipiscina de boles!”

Com que es tractava d’una piscina descoberta, de tant en tant es posava a “ploure” i queien boles des de dalt…

“Que plogui, que plogui!”

I com que la nostra piscina era una mica “de fireta”, entre els companys i companyes havíem de col·laborar perquè no es desmuntés “l’invent” i en sortissin les boles: hauria estat una catàstrofe total!

Va ésser una tarda de dimarts: una oportunitat de descoberta, de relació amb els altres, de tasca d’equip i d’activiat física. Què més podem demanar?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>