Fa uns dies us vam explicar que a la classe de P.3 i P.4 estem descobrint alguns “secrets” sobre els COLORS…
Us vam mostrar també algunes de les nostres sessions de treball…
I avui voldríem compartir amb vosaltres una experiència de PINTAR COLORS amb difefents EINES, TÈCNIQUES I SUPORTS.
Va ésser una tarda de divendres que vam esdevenir “tintorers” i “tintoreres” per una estona: tot emprant cossiols amb aigua, papers de pinotxo i robes de cotó de color blanc. Mireu, mireu què va passar:
“Tenim cossiols, aigua robes i papers de pinotxo a punt”
“Paperes a l’aigua!”
Esperem…
I tot seguit, “traeim els papers de l’aigua i… robes als cossiols!”
“Què ha passat?”
“Hem PINTAT ROBES amb AIGÜES de COLORS, uns colors que abans estàven en uns PAPERS!”
I després de mullar toca estendre:
I al cap d’unes hores, les robes són de COLORS, PINTADES (tintades) i seques.
“DE COLORS!”
“PINTADES!”
“I SEQUES!”
“SEQUES?”
La Carme ens ha dit “ei nois i noies, les robes ara són SEQUES. Què ha passat?”. “On ha anat a parar l’aigua que les mullava?”
I ves per on que una activitat PLÀSTICA ens ha dut a fer “CIÈNCIA”…
És molt xulo això d’anar a l’escola, no parem de fer-nos preguntes, de pensar i de descobrir coses que passen sovint al nostre costat.
Ah! I moltes gràcies, famílies, per remenar calaixos i armaris i portar robes de cotó per experimentar.