SORTIDA A VERDÚ. 5è

El passat divendres 11 de febrer, 5è, vam anar a Verdú, la sortida que vàrem ajornar pel confinament. En primer lloc, amb l’Àngels de l’Oficina de Turisme de Verdú, vam visitar el Castell i l’església de Santa Maria. Anem a iniciar l’estudi de l’Edat Mitjana i no havia millor manera que fer-ho visitant aquest indret i llurs construccions emblemàtiques i properes a nosaltres. Amb aquesta visita vam fer un repàs per l’època medieval: estaments socials, economia,  construccions, tradicions, art,….

FOTOS

Després i  d’acord amb l’eix que treballem a l’escola “Artesans” i en concret l’escollit per 5è, la ceràmica, vam visitar el Taller Obert. Recordem que Verdú és conegut per la seva ceràmica negra. Aquí, en el Taller Obert de Verdú, l’Enric i la Francina ens van ensenyar com obtenir el fang, com coure les peces i obtenir la ceràmica negra tan pròpia i característica d’allí. I a continuació, vam fer una taller pràctic, on cadascú va poder elaborar la seva pròpia creació. Però abans, vam fer un petit concurs de beure a galet d’un silló típic de Verdú i l’Enric ens fa va fer una gerro per l’escola com a record de la nostra estada. Després, pas a pas, ens van anar guiant i ensenyant com fer la nostra obra, creada des d’un bloc de fang. Ara ens la couran i serà el testimoni d’una experiència molt gratificant. Mentre podeu veure unes fotos.

FOTOS