L’ALUMNAT DE 1r TREBALLEM “ELS PLÀSTICS”

Durant aquest 2n trimestre tota l’escola hem fet un projecte comú, “ELS PLÀSTICS”, per treballar i tractar aquesta problemàtica que afecta a tot el nostre planeta.

L’alumnat de Cicle Inicial vam iniciar el nostre projecte amb un taller. Ens van donar molta informació sobre el tema i vam observar imatges sobre l’impacte dels plàstics en el medi ambient.

On podíem anar per saber què fer amb els plàstics? Tot l’alumnat de Cicle Inicial vam anar a visitar la planta de reciclatge Griñó i l’abocador de residus de Montoliu de Lleida. Vam veure en directe com se seleccionen els diferents tipus de plàstic, que nosaltres reciclem, per poder recuperar-lo i fabricar un altre tipus de material: fil, roba, joguines,… També vam observar la quantitat de residus que les persones generem i que va a parar a l’abocador.

Ens va impactar moltíssim!!!

Així que l’alumnat de 1r ens vam ficar mans a l’obra! Després d’una pluja d’idees, vam decidir portar plàstics de casa i treballar en grups. Cada grup va ficar-se un nom i va seleccionar objectes de plàstic. Es tractava de conèixer les 4 erres (Reciclar, Reduir, Reutilitzar i Recuperar) i aplicar-les a tots els objectes de plàstic que hem portat de casa.

Ha estat un treball molt intens que ens ha permès prendre consciència sobre els nostres actes. Totes les activitats han quedat recollides en un dossier de treball: escriptura de llistats, resolució de problemes matemàtiques, notes informatives a les famílies, escriptura de textos explicant les nostres tasques i recollint les nostres idees, invenció d’escultures de plàstic i dibuix d’aquestes, creació de testos i joguines amb ampolles de plàstic, búsqueda  d’imatges a les tauletes, aprendre i cantar la cançó de les tres erres. També els nostres companys/es de 2n ens van donar molta informació sobre els plàstics: tipus, característiques, utilitats,… Van fer una presentació del seu treball molt interessant. Gràcies!!!

Uff!!! Hem treballat molt.

Per últim, el producte final del nostre projecte d’escola sempre és una exposició al Casal d’Almacelles. Així que vam dissenyar i fer un mural per representar el treball de les 4 erres. També vam preparar una cançó amb coreografia pel dia de la inauguració de l’exposició. Ho vam fer molt bé i la inauguració i l’exposició van ser tot un èxit.

HA ESTAT UN PROJECTE MOLT INTERESSANT QUE BEN SEGUR ENS FARÀ RESPECTAR MOLT MÉS EL NOSTRE PLANETA!!!