Temps d’aprenentatge lliure

A l’escola hem optat per oferir ambients d’aprenentatge. Els ambients són espais cuidats i pensats on els infants de diferents edats a partir dels materials i la seva acció en ells realitzen aprenentatges.
Els infants ens arriben amb la capacitat i el do d’experimentar, de descobrir, d’explorar…totes les possibilitats que ofereix el seu entorn i els mons que els envolten.
Però han de trobar la seva singularitat i la seva identitat a través de l’exploració i decisions que van prenent.
Cal deixar-los actuar i experimentar. Decidir i equivocar-se….temptejar les seves possibilitats. I així anar construint aprenentatge.
Els infants en els AMBIENTS escullen segons les seves necessitats d’aprenentatge, motivacions i interessos. Es mouen lliurement pels diferents ambients. Són protagonistes del seu procés i alhora aprenen amb els companys i sovint dels companys.
Els mestres acompanyen i observen el procés de cada nen/a i ofereixen propostes a cada un dels ambients .Acompanyar suposa observar, escoltar, confiar en les possibilitats i idees dels infants, i alhora suposa oferir allò que les facilita i les fa créixer.
Els espais estan preparats amb materials escollits amb una cura especial i amb propostes que possibiliten desenvolupar accions i aprenentatges d’àmbits concrets del currículum.
S’ofereixen cinc ambients en els que hi ha una mestra referent en cada un d’ells: