Temps d’acollida i comiat

Els primers dies a l’escola i sobretot en l’edat de 3 anys és l’inici d’un llarg període d’escolarització pels infants i les famílies. Per això procurem i vetllem perquè sigui un procés tranquil i suau. Per una banda contemplem la possibilitat que les famílies puguin estar amb els seus fills i filles a l’escola durant tota la jornada, mentre dura aquest temps d’adaptació ja que entenem que cada infant s’adapta a l’escola d’una manera diferent i la durada del procés pot variar molt.

Però per altra banda sabem que començar l’escola suposa també per als pares i mares conèixer espais i ritmes, i establir nous vincles amb els mestres, entre moltes altres situacions que suposen viure moments intensos. L’escola, basada en la comunicació i el respecte, i en aquest afany de compartir el projecte pedagògic, ha de tenir també present com fem l’acollida de les famílies. Una acollida que no només es resumeix en els primers dies d’escola, sinó que comença molt abans que l’escola obri les portes al setembre.

Què proposem?

• Una trobada amb les famílies del grup al juny. Per moltes famílies és potser el primer moment d’entrar a l’escola o potser tenen el record llunyà d’unes portes obertes plenes de neguits. És el primer contacte amb l’equip pedagògic i l’escola . Moment d’acollida càlida, de tramar confiança respecte on portaran els seus fills/es, resoldre incerteses o dubtes, explicar com seran els primers dies de curs al començar el curs….
  • Una conversa individual  del tutor amb cada família un cop iniciat el curs al llarg de les tardes. Aquí bàsicament escoltarem, respondrem dubtes, compartirem expectatives, il·lusions, i sobretot serà el primer contacte per iniciar un vincle basat en la confiança i el respecte.   Aquesta trobada es durà a terme la primera setmana de curs a les tardes.