Ordenem la casa per comunitats

Les organitzacions horitzontals amb responsabilitats compartides fan créixer el sentiment d’equip i d’arrelament en els llocs. Ajuden a aconseguir un equip cohesionat, on totes sentim una elevada satisfacció i motivació pel que estem fent. S’aprofita i es potencien les fortaleses de cadascú i les ganes d’aprendre i de compartir per millorar les debilitats que puguin anar apareixent.

L’escola s’organitza en tres comunitats. Cada una d’aquestes comunitats funciona com un cicle autònom amb un projecte educatiu comú a tota l’escola.

En aquesta organització horitzontal hi ha un lideratge al capdavant que ha d’incloure un projecte sòlid, cap on anar, un programa clar, com anar-hi i molta emoció, il·lusió de fer-ho. El lideratge no és una medalla, ni una posició, ni una jerarquia, sinó que és un procés dinàmic que posa en marxa persones que assumeixen responsabilitats, membres d’un grup que són mobilitzats. Per dur a terme un projecte comú és important tenir un espai i un temps per poder fer una reflexió sobre la pràctica educativa, la nostra mirada i el nostre fer. Per aquest motiu es crea una coordinació pedagògica on hi participin tots els coordinadorsjuntament amb l’equip directiu.