MILLOREM EL RECICLATGE A L’ESCOLA

El repte de sisè: Millorem el reciclatge a l’escola

Cada dimecres els nens i nenes de 6è fem el reciclatge a l’escola l’Aixart. Aquesta activitat consisteix a anar a les classes, recollir les papereres de paper i envasos i els portem a reciclar. El  repte que ens hem marcat és millorar el reciclatge a l’escola L’Aixart: d’una banda, reduir el nombre de residus, i de l’altra, reciclar de forma correcta.

Per tal d’assolir el nostre repte, en primer lloc vam parlar a classe durant uns quants dies sobre l’importancia de reciclar bé i un matí vam pesar els residus de paper i plàstic i vam fer uns càlculs molt importants. El pes total del paper va ser: 3,8 kg; 3,2 kg era paper reciclable i 600 g estaven malament. Ens vam oblidar d’una de les papereres que era la de l’aula d’informàtica que pesava 1,6 kg; 1,350 kg era paper ben reciclat i 250g era paper mal reciclat. A continuació, vam pesar les d’envasos. Ens va donar en total 1,4 kg; 1,3 kg era plàstic ben reciclat i 100 g era el pes del que està malament.

Aleshores vam fer tots uns cartells per penjar a l’escola i per les classes, els vam fer tots al Canva. A aquests cartells fèiem incidència en aquells errors més típics a l’hora de reciclar. Hem tingut en compte l’edat a l’hora de decidir el disseny dels cartells: com més grans són els nens, més lletra i explicacions hi hem posat; amb els més petits, els cartells els hem fet sobretot amb imatges.

Per acabar, ens vam preparar unes presentacions i vam anar per totes les classes per tal d’explicar als nostres companys i companyes més petits com poden reciclar millor. A les nostres presentacions vam incloure jocs i diverses activitats per tal de fer-ho més senzill i fàcil de recordar.

A partir d’ara, continuarem pesant els residus de tota l’escola de forma puntual (el dia de la pau, Nadal, Sant Jordi, un cop al mes de maig i un altre al final del curs). Així podrem saber si els residus han pujat o baixat i, per tant, si hem aconseguit superar el nostre repte.