Projectes i activitats

Tallers d’escola: veure l’apartat anterior, on s’explica l’àmbit.

Meteorologia: cada curs té unes tasques de recollida de dades de meteorologia, que s’han de fer a diari. A partir d’aquestes dades, es treballaran tots els tipus de gràfics.

Cervià antic/projecte d’entorn: és un projecte bianual on es treballa la història del poble. Cada cicle decideix quines activitats  realitzarà  segons aquests temes:

• Ed. Infantil: Personatges
  • Cicle inicial: els castells
  • Cicle Mitjà: el monestir
  • Cicle Superior: els carrers dels poble i les històries dels avis.

El següent any es treballa l’entorn natural proper .

Fira solidària: l’escola col·labora cada any amb una entitat benèfica, venent tastets i aportant a la causa els beneficis.

Postals de Nadal: l’escola elabora les felicitacions de Nadal pels pobles de Cervià de Ter i  Viladasens per repartir a les bústies. Aquesta postal la dissenyen els guanyadors del premi de la creativitat.

Entrem amb música: cada dues setmanes, un curs escollirà la música que sonarà durant les entrades a l’escola (a les 9 i a les 15 hores). Aquest grup buscarà una decoració per l’entrada de l’escola relacionada amb la música que han escollit.

La sortida dels alumnes de P3 a 2n. El mestre/a que estigui amb ells a l’hora de la sortida els acompanyada i els lliurarà a la família. De 3r a 6è el mestre/a acompanyarà els alumnes a la sortida. Darrera de cada porta de l’aula  hi haurà un paper on s’escriuran els alumnes que les famílies no els deixen sortir sols, transport i extraescolars.

Pràxies i consciència fonològica: els alumnes d’educació infantil realitzen una sessió setmanal de pràxies i consciència fonològica. En aquesta sessió els alumnes s’agrupen en 3 grups i disposen de 3 professors.

Xerrades a les famílies: es passarà un formulari a les famílies per tal que escullin el tema i se’ls oferirà una xerrada anual.

Projecte donació sang: és una activitat dirigida a preparar una campanya de donació de sang (cartes, tríptics…). Es destinarà a 4t, ja que treballen la tipologia de text la carta i el sistema circulatori. L’extracció de sang es farà el mateix dia de la fira solidària, durant el mes de desembre.

Projecte de lectura:  a l’escola es fan diferents animacions lectores i s’ofereix el servei de préstec en els alumnes. A la biblioteca es treballa el gust per la lectura i la lectura comentada de llibres. Els alumnes hi assisteixen setmanalment/ quinzenalment depenen dels cursos.

Per dinamitzar la relació i l’ús de la biblioteca del poble “Avierna” i la biblioteca de l’escola s’ha creat el carnet de l’investigador/a. Els/les alumnes hauran de resoldre unes qüestions que els plantejaran les biblioteques. També participem en el projecte Autor a les Aules i estem subscrits diferents revistes escolars.

Projecte de reciclatge: els alumnes de 6è fan la recollida del paper i plàstic de totes les aules. A cada aula hi ha una paperera de paper, també es fa la separació de la matèria orgànica per l’hort i es porta en el cubell del pati.

Dins d’aquest projecte d’estalvi i reciclatge per estalviar paper els alumnes tenen una tovalloleta a l’aula per fer-ne ús.

Projecte esmorzar saludable: els dijous és el dia de la fruita. La resta de dies es demana que es porti un esmorzar saludable dins una carmanyola.  Degut a la situació del COVID-19 no es poden portar sucs, cacaolats i begudes ensucrades en festes d’aniversari i d’escola.

Projecte Salut bucodental: és un projecte que porten a terme les dentistes del Cap per sensibilitzar a l’alumnat de la importància d’una bona higiene dental. Es realitzarà a tots els cicles de primària i consisteix en una xerrada i lliurament de material en alguns cicles.

Projecte setmana verda – hort : hi ha una comissió que s’encarrega de l’hort. Disposaran d’una hora lectiva per tal de treballar amb els diferents grups d’alumnes i el seu tutor/a a l’hort . Així, cada setmana hi haurà un curs que realitzarà la Setmana verda, essent aquests alumnes els responsables de l’hort,  el compostador i altres tasques durant aquells dies.

Projecte danses /audicions i teatre en anglès: a l’escola, cada any es realitza el Festival de Dansa. Cada any fem una modalitat diferent:

• Danses tradicionals catalanes.
  • Danses d’arreu del món.
  • Coreografies.
  • Balls de saló i de Festa Major.
  • Respecte a la música, cada any es programa una cantata per Nadal al monestir del poble.
  • També bianualment tots els alumnes de l’escola gaudeixen d’audicions musicals o teatre en anglès.