INTERNET SEGURA

XERRADA MOSSA D’ESQUADRA: INTERNET SEGURA

Va venir a l’Escola L’Aixart una mossa d’esquadra que ens va parlar del perill de internet i la ciberseguretat i perquè els jocs tenen edats. Va venir el dimecres, 22 de novembre a les 11:30h.

Primer de tot ens van dir que, com ja sabem, hem d’anar molt alerta quan estem a internet. Ens van dir que no hem de picar ni molestar ni als nens i nenes ni a la natura, perquè tothom té dret a estar bé.

Tornant a l’internet, també ens va dir que els menors a 14 anys no han de tenir xarxes socials, perquè hi ha moltes coses a internet que el nostre cervell no està preparat per veure o escoltar. També ens va dir que no em de conèixer gent per internet, perquè ens poden enganyar dient que són nens o nenes de la nostra edat i en veritat son adults, que després amenacen a gent exigint que li enviï fotos sense roba.

És millor no tenir mòbil fins als 14 o 18 anys o que  els pares no donin mòbil als teus fills fins els 14 anys. També és perillós que naveguem per internet sense control perquè ens poden insultar, fer-nos servir per alguna cosa o fer-nos sentir malament.

El paper dels pares és vigilar als seus fills, perquè com ja sabeu hi ha moltes aplicacions a internet que no són aptes per a nosaltres, i el que els pares han de fer és no deixar mòbil als seus fills fins que siguin més grans o bé, si el mòbil és molt necessari, tenir un mòbil que només pugui trocar.

Ens va agradar  molt perquè ho vam entendre molt bé, va explicar moltes coses que en  van servir de molt.