SORTIDA DE FINAL DE CURS DE 6è!

LES COLÒNIES AL CÀMPING SANT MIQUEL

Els nens i nenes de sisè hem celebrat que acabem l’escola amb unes colònies al càmping Sant Miquel, a Colera. Ha estat una experiència inoblidable, plena d’emocions i de diversió. Voleu saber què vam fer i com ho vam passar? Doncs llegiu el nostre article:

Els bungalous

ns van encantar! Per començar, teníem un raconet del càmping, al qual s’accedia per un caminet, només pels nostres quatre bungalous: tres per nosaltres i dos per les mestres. Era una zona molt tranquil·la i molt bonica, amb jardins, plantes i decoracions rústiques, molt adients per la vida en un càmping.

Per fora els bungalous eren de fusta. Tenien una terrassa amb una taula i cadires de plàstic i un estenedor. Els tres bungalous estaven plens de vegetació per fora. Hi havia molts insectes com ara aranyes, mosques, mosquits i abelles. Era com un petit poble on viviem durant aquells dos dies. Eren força grans, espaiosos, nets i amb tres habitacions, dos lavabos i un menjador.

L’habitació més gran era amb un llit de matrimoni amb molts calaixos. Les altres habitacions eren iguals, bastant estretes,amb dos llits petits i una finestra. El menjador era gran i amb un sofà molt còmode, una taula al centre del menjador, cadires al voltant i una televisió. Al menjador hi cabia un petita cuina equipada amb nevera, microones, cafetera, coberts, olles, cassoles, gots i plats.

Ens vam repartir i érem quatre alumnes per cada bungalou. Com que sobraven llits, vam poder escollir si volíem dormir sols o amb un company o companya. A la nit vam fer una mica de festa però no molta, en part perquè estàvem molt cansats de tanta activitat durant el dia i en part perquè l’endemà ens havíem d’aixecar aviat per fer el bateig d’immersió. Ah, i també perquè al càmping no es pot fer soroll després de les onze de la nit!

Les piscines

Al càmping de Sant Miquel de Colera hi havia tres piscines i quatre tobogans. Una piscina era fonda i et cobria l’aigua; l’altra era com una mena d’spa i sortien dolls d’aigua. I la tercera només et cobria els peus però tenia moltes estructures: un barco que treia dolls d’aigua, un far que treia també dolls d’aigua, dos pistoles d’aigua per disparar-nos entre nosaltres i, el millor, una galleda que quan estava plena tirava molta aigua. D’entre els tobogans, n’hi havia un que feia curves, els dos següents estaven enganxats, eren exactament iguals i era com per fer curses. I l’últim baixava més en picat i era més ràpid.

Ens va agradar molt, va ser molt divertit. Les piscines i els tobogans d’aigua ens van agradar perquè, per exemple, a la piscina de dolls d’aigua, la pressió dels dolls d’aigua relaxava molt. El tobogans d’aigua eren alguns ràpids i alguns lents però tots eren divertits.

Els àpats

El primer àpat vam menjar va ser pasta amb tomata i carn, de segon plat vam menjar escalopa arrebossada i de postres vam menjar iogurt. Per sopar del primer dia vàrem menjar pizza de primer plat i un gelat deliciós de postres. Al primer esmorzar podiem triar  menjar un croissant, un bol de cereals, pa amb mantega, melmelada i nocilla, llet amb cola cao i suc de taronja. Al dinar del segon dia vàrem menjar arròs amb tomàquet de primer plat, de segon plat vam fer peix amb patates fregides, i de postres amb fer gelat.

I al sopar de gala, qui va voler es va poder dutxar i posar-se guapo/pa o bé anar una estona a la piscina. Tant si vam anar a la dutxa com si vam anar a la piscina, igualment estàvem tots i totes guapíssims i guapíssimes, com podreu veure a les fotografies. De primer plat vam menjar croquetes amb amanida, una hamburguesa amb patates fregides i de postres vàrem menjar un pastis de xocolata amb nata.

El menjador era molt gran i cobert per una carpa molt grossa, i el compartiem amb l’escola Les Mèlies, un grup de 44 alumnes que també ho estaven passant molt bé i  que feien bastant de xivarri.

Les activitats

El circuit d’aigua va ser la primera activitat que vam fer del primer dia. Vam anar a la platja de Colera i primer de tot, ens vam posar en parelles, ens van explicar com anar amb caiac i després vam sortir al mar amb les parelles i el caiac. Vam anar resseguint unes boies que hi havia. I quan vam tornar, vam deixar els caiacs i vam pujar en un pàdel gegant on ens guiaven els monitors. Ens vam tirar a l’aigua al final, i vam anar nedant fins a la platja.

L’última activitat que va formar part del circuit d’aigua va ser el padel en parelles. ens van explicar com es feia, ens vam posar en parelles i vam anar al mar amb el pàdel. Vam fer més o menys el mateix circuit que haviem fet anteriorment amb el caiac.

Mentre estavem a l’aigua, tant al caiac com al pàdel gegant com al pàdel normal, vam fer activitats com canviar-nos de llocs, anar en una plataforma i tirar-nos a l’aigua (pàdel gegant), posar-nos drets, canviar de feina amb la parella…

A tots ens va agradar molt i estavem molt emocionats.

El bateig de busseig és una de les activitats que generalment agraden més i de les que més vam gaudir de totes les que hi havia. Ens vam despertar a les 8:00 del matí per a les 8:20 preparar-nos. Vam tardar uns quinze minuts per posar nos el neoprè i uns dos per les ulleres i els peus d’ànec, després vam anar a la piscina. Un cop allà la monitora ens va explicar com funciona tot l’aquip i, per parelles, ens vam submergir amb la monitora. Mentrestant, els altres ens banyavem a la piscina de relax.

Abans d’entrar, la monitora ens va explicar com s’infla l’armilla salvavidas, com es respira l’aire de l’ampolla i altres instruccions imprescindibles per a una immersió segura. Els primers van ser en Martí i en Sergio, seguits de la Sira i la Laura, en Magí i la Helena, la Razan i la Violeta, en Joan i la Gemma i per últim en Marcel i en Javi.

A última hora vam fer una activitat amb globus d’aigua. Vam anar a un descampat del càmping i el primer joc va ser “El pistoler”: a qui “moria”, li vessaven un globus d’aigua al cap i s’havia de quedar assegut.

Després vam jugar a La bomba: ens anàvem passant el globus fins que el monitor parava de comptar i a qui tenia el globus, li petaven a sobre. Cada vegada posaven més globus i “morien” més persones

També vam fer equips per fer una cursa, passant els globus sense que caiguessin al terra. Si un globus queia a terra i es petava, havies de tornar al principi. De vegades ens passàvem els globus entre les cames o per sobre el cap. Per últim, vam jugar a una guerra amb els globus: anàvem agafar els objectes per mullar a les persones.

A la nit vam fer discoteca al pavelló del poble, junt amb els companys i companyes de Les Mèlies i amb l’animació dels monitors. Al principi ens van posar música Reggaeton amb Just dance. Just dance és un programa on hi ha gent a la pantalla que ballen i tu els has d’imitar. Alguna de les cançons que ens van posar van ser: Macarena, How you like that, Boombayah,Taki taki, El Limbo, Tinto de verano (Don Simon),  Barbie Girl I ens ho vam passar molt bé, sobretot els de l’altre escola que no paraven de ballar! Eren unes màquines! Els de l’Aixart, alguns ens conformàvem amb escoltar la música i xerrar a la fresca o passejar; a la classe també hi ha bons ballarins que es coneixen les coreografies de moda, i en algun moment de la festa es van convertir en autèntics protagonistes amb els seus balls coordinats.

Una altra activitat va ser la sortida amb vaixell que vam fer el segon dia. Vam sortir amb vaixell molt lluny del càmping (vam arribar fins a França). Van tirar una plataforma per qui hi vulgués anar i la majoria d’alumnes hi van anar. Ens acompanyaven sis monitors: tres eren del vaixell i els altres tres del càmping.

Al vaixell també van venir els nens i nenes de Les Mèlies, l’escola de Figueres. A un nen de l’altre escola li va caure la gorra al mar.

Qui no volia nedar massa, podia quedar-se a descansar a la plataforma o al vaixell. Quan vam tornar ens vam trobar la gorra del nen a un pal: un noi se l’havia trobat i l’havia deixat a secar per tal que estigués seca a la tornada. Després vam tornar al campament.

Les millors anècdotes

A la nostra sortida va haver-hi moltes anècdotes. Una d’aquestes va ser que quan es van venir a presentar els companys i companyes de Les Mèlies, nosaltres -per trapelles- ens vam inventar els nostres noms. Va ser molt divertit perquè al principi ens van creure. Fins i tot ens deien pel nostre nom fals, però quan va arribar un moment, la gent va començar a petar-se de riure, i els de l’altra escola ens van descobrir. Ups!

Durant el sopar de gala, vam simular dos judicis molt importants; ens vam repartir els papers de fiscal, jutge, advocat, defensor, acusat…i vam dir, a l’atzar, coses com “Habeas corpus” o “Protesto, senyoria”. Va ser molt divertit i vam riure molt amb aquesta forma d’impartir…justícia.

A la disco de la segona nit, vam començar una mica estressats perquè només teníem una estona molt curta per ballar, però el bus es va endarrerir i aquesta temps curt va esdevenir una bona estona que vam aprofitar al màxim ballant, utilitzant el gimnàs del càmping i parlant de les millors anècdotes d’aquestes colònies, que han estat inoblidables.