SORTIDA DE CICLE SUPERIOR A EMPÚRIES

El dijous passat vam anar a Empúries, sisè i cinquè  amb  autobús. Quan vam arribar vam esmorzar i en acabar va venir el guia i vam començar la visita. Vam veure la ciutat grega i romana. Ens va ensenyar les muralles, les cases, les tendes i altres edificis molt antics.

Ens va explicar com vivien els grecs i romans. Vaig aprendre que els grecs eren molt bons comerciants i els romans eren grans navegants.

La ciutat romana era molt més gran que la grega, encara que només hi havia excavada una petita part.

En la ciutat grega hi ha l’estàtua  del déu Escolapi que en grec es diu  Asclepi i  és el déu de la medicina, però era una rèplica ja que l’altra està al  museu  perquè no es faci malbé pel fred.

Més tard vam anar a fer un taller de mosaic amb guixos de colors i tot seguit vam anar a dinar a un parc, el meu dinar era molt bo. Quan vam acabar de dinar vam jugar al boti- boti. Finalment vam tornar a l’escola.

El que  em va agradar més va ser  l’estàtua de l’Escolapi. Us recomano fer aquesta visita.

Jeremy

El dijous passat vam anar a Empúries. Hi vam anar els de  6è i 5è  amb bus. Vam visitar les ruïnes d’Empúries. Primer de tot vam esmorzar. Després va venir un guia que ens va ensenyar les ruïnes. Ens va  mostrar les cases, les tendes i les places. Ens va ensenyar temples i un déu, que es deia Escolapi. Vam veure la ciutat romana i la grega. Vam fer un taller de ceràmica amb guixos de colors com si fos la ceràmica dels mosaics i després vam dinar prop de Sant Martí, vam jugar a boti boti i ens vam tornar a l´escola.

I m´oblidava d’una cosa: l’estàtua del déu Escolapi (Asclepi) que era una rèplica i la de veritat està al museu.

A mi m’ha agradat molt l’excursió.

Josep