SANT JORDI

DIADA DE SANT JORDI A L’AIXART

El passat 23 d’abril, els i les alumnes de sisè vam fer una parada al costat de l’Ajuntament per vendre roses i llibres. Hi van participar pares, mares i alumnes de sisè. També hi van col·laborar l’Ajuntament de Cervià de Ter i l’escola.

Vam començar a les nou del matí i vam acabar a la una del migdia. Això vol dir que vam tardar més de 4 hores a vendre tot. Va ser un èxit.

Alguns nens i nenes van anar a vendre roses pel poble perquè així podrien vendre més i guanyar més diners. En la secció de llibres hi havia exemplars per diferents edats: per infantil, per inicial, per mitjà, per superior i per adult. Va venir gent de l’escola a comprar, com l’Helena (la directora), l’Oti (la nostra mestra) i nens i nenes de la classe de 6è també vam adquirir llibres i roses.

Va fer un temps una mica estrany: primer plovia molt i molt poc, després va parar, al cap d’una hora aproximadament va tornar a ploure, i al cap de cinc minuts va parar, però després va tornar a ploure i finalment, vam marxar quan encara plovia. Va ser una sort que la pluja no fos gaire i que poguéssim estar tota l’estona amb les paradetes.

En  general, va anar molt bé, ja que vam recaptar molts diners. També vam vendre totes les roses i prous llibres. Hi havia moments que no venia gent però, gràcies als qui van venir i a les botigues que ens van ajudar a aconseguir les roses i els llibres, ara tenim prou diners per anar de colònies.

Amb la col·laboració de tots i totes ha estat possible celebrar la Diada de Sant Jordi a L’Aixart tot i que aquest any ha caigut en dissabte. Els nens i nenes de sisè us estem molt agraïts!

ELS JOCS FLORALS

Amb motiu dels Jocs Florals, els nens i nenes de L’Aixart vam redactar diferents textos -molt bonics i divertits- inventats per nosaltres. Com cada any, es dona un premi (un llibre) per una persona de cada curs. El jurat triava una persona guanyadora de cada curs. Els i les d’infantil van fer dibuixos i els i les de 1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è vam fer textos.

Ens ho vam prendre bastant bé, perquè normalment els últims anys, ja haviem participat en aquest concurs. Estàvem contents perquè sempre ens agrada participar a les activitats de l’escola, sobretot quan hi ha premi! Tota l’escola estavem contents i  il·lusionats per fer aquestes activitats. Al principi de tot no teniem gaires ganes de fer els textos perquè sabíem que la feina ens ocuparia setmanes, però finalment ens vam engrescar i ens va agradar molt escriure.

Els Jocs Florals es van celebrar  a les 11:30h del dia 22 d’abril, al pati de l’escola. Entre tots els nens vam recollir i, en comptes d’entrar a les aules, ens vam seure per grups davant l’escenari. Després vam obrir les portes i les famílies van poder entrar per veure la cerimònia.

Els presentadors dels Jocs Florals de 2022 van ser en Sebes, la Mireia i l’Helena Márquez. Se’ls veia contents i amb ganes d’anunciar els guanyadors. Feia molt bon temps i s’estava molt a gust. Tothom volia guanyar!

Va ser un  acte ple d’emocions  amb un premi per cada curs. Des de l’escenari ens van fer saber que havia estat molt difícil triar els guanyadors, que finalment van anar pujant a l’escenari per llegir un fragment del seu relat. La majoria de relats eren de fantasía, a més d’un poema en la modalitat d’adults. Cadascun dels autors i autores s’havien merescut el premi, que era un llibre, o un sopar a Can Franc per la guanyadora de majors de divuit anys.

Per concloure, vam fer el sorteig del carnet de l’investigador/investigadora: els  nostres carnets d’investigació eren a una urna de vidre, i una mà innocent en va treure un. Així, en Guillem, de 4t, va guanyar un val per adquirir un llibre al Basar Rosell.

Alumnes de 6è

Clicant als següents enllaços podreu gaudir dels textos guanyadors dels jocs florals!

Guanyador/a jocs florals P3

Guanyador/a jocs florals P4