ELS TALLERS D’ART DE L’AIXART

Com cada any, els nens i nenes de Cervià de Ter fem tallers de plàstica el divendres a la tarda. Treballem diferents artistes coneguts. Aquest trimestre ens hem apropat a l’obra de la Shamsia Hassani, que és una grafitera afganesa que expressa amb el seu art les ànsies de pau i llibertat. Pinta totes les obres sense boca, com és el cas de La noia amb piano. A continuació us fem una breu descripció dels tallers del trimestre.

En primer lloc, us parlarem del taller que porta per títol “Modelem”. Hi ha tres zones i a cada zona estem deu minuts, la de fang, la de aigua amb farina i aigua amb sal el de aigua i sal. De cada composició s’han escollit tres figures per exposar a l’escola. El d’aigua i farina és el més satisfactori per la masa que queda.

El taller que us explicarem a continuació es titula “Composicions geomètriques”. Ens van explicar totes les obres que va fer en Picasso i que a vegades utilitzava objectes, per fer molts dibuixos abstractes. Ens van dir que a continuació nosaltres també ho faríem la mestra ens va portar molts objectes amb formes de tots tipus. Vam anar per tota la classe buscant objectes, després en vam triar un i el vam calcar a un full. Per acabar, vam pintar les figures geomètriques.

Ara us explicaré el taller Fem la nostra. Hem de fer una paraula de la setmana com si s’estés desfent, amb diversos materials: plàstics, papers de colors, cola blanca, paper de seda, tisores. Era per inspirar-nos fent paraules de colors diferents unés més toves   que d’altres. La forma dona igual mentre sembli que s’està desfent, quan més tou millor. Els més grans feien una paraula i els més petits, la seva inicial.

En el taller “Birds of no nation” vam haver de recrear una de les obres de la Shamsia Hassani. Aquesta obra consistia en una dona vestida de groc en un camp de flors blanques envoltada de boira de nit. L’obra era un graffiti però nosaltres la vam haver de fer amb aquarel·la.

Aquest taller es titula: Época rosa (1904-1906) asimetria. Vam parlar sobre la Shamsia Hassani. Després ens van explicar el que havíem de fer. Els petits haurien de pintar, retallar i enganxar una noia dins d’un cercle. I els grans els haviem d’ajudar amb les tisores, vigilar-los i també havíem de dibuixar la noia. En acabar el taller, vam rentar nos les mans i recollir tot.

Un altre taller va ser “L’art i la pau”. Ens  van ensenyar alguns dibuixos de la Shamsia Hassani, que havíem de copiar, o inspirar-nos en ells. Havíem de dibuixar-los i pintar-los, amb color de la guerra i la pau, perquè els seus dibuixos estaven inspirats en això. Ella sempre es dibuixava amb pianos, perquè li feia pau.

En el taller que porta per nom “Noia amb piano” vam dibuixar la silueta de una senyora i després la vam pintar, després la vam haver de retallar, a continuació bam pintar amb blanc la cartolina negre, i després amb la cola de barra bam enganxar la senyora i ja vam acabar. Els materials són: Aigua, un got, aquarel·les, pinzells, paper en blanc, llapis, goma de borrar, cartolina negre, tisores i cola de barra.

Tots hem fet uns tallers molt bonics i molt variats; uns quants de la Shamsia Hassani que la seva art són els grafits, inspirats en els seus sentiments, també ens hem apropat a l’art d’en Picasso, un dels pintors més coneguts i bons de la història de l’art i que gràcies a aquests tallers hem pogut decorar l’escola amb els dibuixos que han fet els nens i nenes.