CERVIÀ ANTIC A CICLE MITJÀ: EL MONESTIR

A cicle mitjà hem fet un munt d’activitats per conèixer com era el nostre poble molts anys enrere. Ens hem centrat en descobrir el nostre monestir, les seves estances, el seu origen i la vida dels monjos que hi vivien. L’hem visitat i observat molt bé, i ens hem fixat en molts detalls que mai havíem vist.

Després d’una setmana intensa,  a través del projecte de Cervià antic, aquestes han estat algunes de les valoracions de l’alumnat de cicle mitjà:

– M’ha agradat molt, ha sigut com estar amb els monjos. He après que es feien el menjar ells, tenien hort, dormien junts… L’activitat que més m’ha agradat és la del dibuix al monestir.

– M’ha agradat molt fer una setmana diferent! El que més m’ha agradat és que hem fet manualitats.

– M’ha agradat l’església perquè m’agrada la religió. No m’ha agradat tant el monestir perquè han construït parts noves.

– M’han agradat molt les activitats que vam fer:  les fotos, explorar el monestir… Per què dic això? Perquè he après moltes coses!

– M’han agradat les lletres antigues perquè ho he trobat molt divertit. He après moltes coses!

– M’ha agradat anar al Monestir i dibuixar la porta amb tots els seus detalls.

– A mi m’ha agradat molt perquè hem fet coses molt xules i he après moltes coses sobre el monestir de Cervià, com per exemple tot el que feien els monjos, la història del monestir, la família Llobet… No m’esperava que m’ho passaria tan bé i ha sigut una mica sorpresa perquè no sabíem els horaris, les excursions…

– El que m’ha encantat és l’activitat de les fotos i ho voldria tornar a fer perquè m’ho he passat molt bé. També m’ha vaig passar súper bé fent el dibuix.

– He après i m’ho he passat bé, però hi havia coses molt complicades, difícils d’entendre com la llegenda del monestir.

– El que més m’ha agradat és anar al monestir perquè hem sortit de l’escola. Sempre m’havia preguntat què s’hi feia al monestir. Ara ja sé que hi vivien els monjos i què hi feien a cada sala.

– A mi m’ha agradat. He après moltes coses com per exemple que els monjos tenien moltes normes que havien de seguir. M’ha agradat anar al monestir i també descobrir les fotos amagades.

– M’ha encantat perquè he après una pila de coses que no sabia, com per exemple que els monjos resaven 8 vegades al dia!

– He après coses del monestir però no ho voldria repetir perquè no m’ha agradat gaire aquest tema.

– M’ha agradat moltíssim la setmana de Cervià antic. Descobrir que hi havien monjos ha estat una sorpresa.

– M’ha agradat tot perquè era molt divertit! El que m’ha agradat més ha sigut la gimcana fotogràfica.

– M’ha agradat molt. El projecte del monestir no ha estat el meu preferit, m’encanten els castells però les esglésies em fan estar “incòmode”. Però ha estat bé.

– M’ha agradat tot perquè hem sortit molt a fora i ens hem pogut fer coses molt diferents.

– El que em va agradar més va ser la gimcana fotogràfica, m’ho vaig passar molt bé fent les fotos i buscant-les pel monestir.  El que menys em va agradar va ser fer un dibuix del monestir de Cervià. M’agradaria conèixer més monestirs.