Formació de centre

Aquesta setmana les mestres de l’escola hem iniciat una formació per a implementar l’aprenentatge cooperatiu a l’aula i a tota l’escola, com a mesura d’atenció a la diversitat i per assolir la millora dels aprenentatges i de la cohesió.

Aquesta metodologia ens permet donar resposta a la diversitat dels alumnes a partir del treball en equip i on els alumnes participen activament en el seu procés d’aprenentatge i en el dels seus companys, partint de la interacció, ja que l’aprenentatge Cooperatiu té com a objectius prioritaris la millora de les relacions entre l’alumnat, l’aplicació de la cooperació i ajuda mútua per a la millora dels aprenentatges i per aprendre a treballar en equip.

 

 

 

 

aPAUraulat

A 6èC ja hem escollit la nostra paraula de la Pau, i amb la que participarem al APAURAULAT….

Primer hem fet una “pluja” de paraules, que són les que apareixen escrites a la pissarra, després s’ha produït  un debat interessant  a classe, amb diferents argumentacions defensant mots… Per acabar hem fet una votació, on la paraula guanyadora ha estat NAMASTE: és molt més que una salutació, implica un reconeixement a l’altre a on ens “veiem”  i que significa que som UN amb l’univers, tots estem connectats!!

Kahoot!

Els alumnes de 4t practiquem el que aprenem jugant al Kahoot.
Fent servir les taules de la classe, anem responent les preguntes que ens surten a la pantalla, i si ho fem bé, anem aconseguint punts.
Ens agrada aprendre jugant!

 

English!

Learning how to compare animals

 

Revista RELICOR

Estimades famílies!

Des de la classe de Religió de l’Escola Vora Mar us fem entrega de la Revista RELICOR del primer trimestre on trobareu fotografies, vídeos i links interactius.

De ben segur que us agradarà.

Jornada intensiva

Us recordem que l’horari de la JORNADA INTENSIVA de dimecres, 22 de desembre és de 08:55h a 12:55h per al primer torn (P5, 2n, 3r i 4t) i de 09:00h a les 13:00h el segon torn (P3, P4, 1r, 5è i 6è).

BUS

Sortida: 13:00h (Alumnat que no es queda al menjador)

Sortida: 14:30h (Alumnat amb servei de menjador)

MENJADOR

Primer Torn

P5 i 2n –  sortiran a les 15:00h. per la porta del Carrer Maria Castillo (porta principal).

3r i 4t  – sortiran a les 15:00h. per la porta de l’Av. Pau Casals (porta de darrere).

Segon Torn

P3, P4 i 1r –  sortiran a les 15:05h. per la porta del Carrer Maria Castillo (porta principal).

5è i 6è  – sortiran a les 15:05h. per la porta de l’Av. Pau Casals (porta de darrere).

ATENCIÓ

En el cas de coincidència de germans que surtin per les dues portes diferents, durant la mateixa franja horària, la sortida es farà per la del germà petit. Si l’horari de sortida és diferent, es farà per la porta corresponent.

Interès per la recerca

A l’àrea de Robòtica no pretenem formar programadors, sinó aprofitar aquestes eines per a potenciar la creativitat, l’autonomia, la iniciativa, la responsabilitat, el treball en equip, l’interès per la recerca…. Treballem amb els Lego WeDo 2.0, Scratch, Makey makey… i així anem exercitant totes les possibilitats que ens donen aquestes eines. Les activitats que hem dissenyat per a les classes dinamitzen l’aprenentatge i al mateix temps ens permeten treballar conceptes bàsics a partir de la col·laboració entre l’alumnat, fent un especial èmfasi en les competències bàsiques.

 

Concurs escolar de disseny de videjocs científics

Avui, l’alumnat de cinquè ha conegut a la Neus Rosell, protagonista del vídeojoc que estem dissenyant en la lluita contra els Titans! La Neus Rosell i la lluita per la salut ambiental, és el títol del nostre projecte on el que pretenem és salvar i protegir la salut de totes les persones que habiten el planeta Terra del personatge antagonista Bòrees, déu del vent nord que amb el seu aire contaminat, tractarà d’afectar els nadons.

El nostre objectiu és que la societat pugui tenir nadons sans i estalvis de l’emergència climàtica. Volem sobretot emfatitzar que nadons sans = adults més sans, ja que el que estem condicionant en la infància és la salut que tindrem al llarg de la vida.

El personatge antagonista serà el Bòrees, que segons la mitologia grega, era la personificació del vent del nord i era una de les quatre divinitats de l’element aeri. Vivia a Tràcia, que a Grècia és la regió més freda. Se’l representava com un ésser alat, de gran força física, barbut i vestit normalment amb una túnica curta. Era considerat el més violent de tots i el seu buf portava el fred hivernal a la terra.

Els reptes que haurem d’anar superant són els de lluitar contra els diferents components químics que el Bòrees li anirà enviant i la Neus anirà resolent amb els poders i sabers. Bòrees forma part de la raça dels Titans, que personifiquen les forces elementals de la natura. Així és que per a anar superant els diferents reptes, la Neus haurà d’anar convencent els Titans que anirà trobant-se pel camí.

La Neus ha donat les gràcies a l’escola per llençar-nos a fer un projecte tan complex i que requereix tantes gestions… ‘’és una sort poder posar una mica el granet de sorra i aproximar la investigació als infants, i sobretot a les nenes que de vegades no tenen gaires referents històrics o facilitats’’, ens ha dit!

Màgia a la Biblioteca

La màgia i la frescor entra amb força a la nostra biblioteca.
La lectura ens porta a llocs màgics i plena de sorpreses.

Educació Física

A Educació Física ens esforcem per millorar, seguim les normes dels jocs, juguem en equip i ajudem a tots els companys i companyes, cuidem el material, participem amb ganes en els jocs, tenim paciència i ens divertim!

 

Treballem amb plickers

Els alumnes de 4t practiquem alguns dels continguts que treballem a través de Plickers. Amb aquesta eina, que funciona amb uns codi QR, plantejem preguntes als alumnes i ells han de respondre alguna de les opcions plantejades. Un cop acabat, ells poden veure els resultats obtinguts a la pantalla.
Aquests dies ho hem fet servir per treballar la síl·laba tònica a l’àrea de llengua. Gaudim molt quan els fem servir

Projecte eTwinning a Educació Infantil

Properament l’alumnat d’Educació Infantil de la nostra escola començarà un projecte eTwinning amb escoles de Turquía, Romania i Polònia.
eTwinning és la iniciativa més important del Programa d’aprenentatge “eLearning” de la Comissió Europea i, des de l’any 2014 pertany també al programa Erasmus+ (programa de la Unió Europea en matèria d’educació, formació, joventut i esport).

Així doncs, els nostres nens i nenes d’Educació Infantil, i des de l’àrea d’English, col·laboraran en un projecte internacional que porta el nom de MASALINA. Aquest projecte té com a objectiu el treball de l’educació emocional i el treball de valors com el respecte, la paciència, la bondat i l’amor. La titella Masalina ens visitarà i ens explicarà contes creats per alumnes de secundària i primària d’altres països i farem activitats conjuntes.

eTwinning ens brinda l’oportunitat de descobrir noves realitats i maneres de fer.

V Concurs Escolar de Disseny de Videojocs Científics de Catalunya

L’alumnat de cinquè participarà durant aquets curs a un concurs de Disseny de Videojocs científics on volem desenvolupar la creativitat, el treball multidisciplinar, per projectes i en equip, així com fomentar el coneixement de la ciència i les científiques i els científics mitjançant el disseny d’un videojoc basat en una persona investigadora catalana. El concurs vol posar el focus en la contribució de les científiques catalanes a la ciència. Per aquest motiu, hem escollit la Neus Rosell, investigadora de l’ISGlobal amb qui treballarem durant el nostre projecte.

 

Preschool English in Vora Mar

Voleu un tastet de què fan a English els petitons de la casa? Aquest enllaç us portarà a la nostra pàgina de recursos, on podreu veure les cançons, contes i algunes activitats que fem a classe. Esperem que us agradi!