Certamen Literari Escolar en Llengües d’origen

L’Eva ha quedat 2a en el Certamen Literari Escolar en Llengües d’origen organitzat per la Unesco el curs passat a la Categoria d’Educació Primària en Llengua comunitària. Felicitats Eva!

 

 

 

Taules de llum a Ed. Infantil

Treballem amb la llum, “Taula i llanterna” i ens endinsem en un món desconegut. A Educació Infantil estem fent servir la TAULA DE LLUM com a eina d’aprenentatge i descoberta. Els infants gaudeixen d’aquesta experiència que els permet desenvolupar múltiples habilitats, fomenta la imaginació i curiositat, afavoreix la concentració, crea un ambient relaxat i tranquil, és un recurs ideal per a l’experimentació cromàtica, els jocs òptics, els colors, contrastos…

Pixel Station

No hi ha millor aprenentatge que el que es fa entre iguals. I això és el que estem fent a 4t a l’àrea de matemàtiques amb la robòtica. Ens ajudem i aprenem dels coneixements que tenen els nostres companys/es en aquest tema. Aquesta setmana, els nostres companys/es que realitzen l’activitat extraescolar de robòtica ens han mostrat tot el que estan aprenent. A través de l’App Pixel Station hem creat personatges tant de moda com Picachu o Among Us. Una manera entretinguda i divertida d’aprendre! Estem molt motivats!!

Carnestoltes Vora Mar

Com cada any, sa majestat el rei CARNESTOLTES, arriba per celebrar la setmana més esbojarrada de l’any! Esteu preparats per celebrar el Carnaval?

 

 

 

Llegim en parella

Aquesta setmana hem començat a 4t el programa “Llegim en parella”. Aquest programa parteix d’una experiència exitosa prèvia: el programa Llegim en parella, amb més de 10 anys de treball, nombroses xarxes de professorat, centenars de famílies i milers d’alumnes que hi participen amb l’objectiu de millorar la comprensió lectora.

El programa Llegim en parella està basat en la tutoria entre iguals, és a dir, parelles d’alumnes que aprenen a través d’una activitat estructurada. Per una banda, el tutor aprèn, perquè ensenyar pot ser una bona manera d’aprendre. I, per altra banda, el tutorat també aprèn, perquè rep l’ajuda ajustada i permanent del seu company tutor. Els objectius del programa són la millora de la competència lectora, especialment la comprensió lectora.

Segur que serà una experiència insuperable!

 

Carnaval!

El CARNAVAL arriba amb força a la nostra biblioteca! Podem trobar diversos recursos per treballar la festa i gaudir d’ella amb un enriquiment de la lectura.

El Geperut de Notre-Dame

Després de realitzar el visionat del Geperut de Notre-Dame, l’alumnat de 3r ha realitzat una fitxa relacionada amb la pel·lícula. S’han disposat en grups de 5. Hi havia 6 preguntes i cada membre era encarregat de llegir-ne una en veu alta. Després havien de parlar i consensuar la resposta. Finalment cada membre del grup agafava el llapis (situats tots en la part central del grup) i l’escrivien. Cal afegir que per tal de poder arribar a la resposta calia que debatessin i també que fessin cerca d’informació per tal de saber el significat d’alguna paraula o ampliar la informació relativa als personatges, treballant així la utilització del diccionari i l’ús dels cercadors de les tablets.

 

Material CREDV-ONCE

Avui, les professionals del CREDV-ONCE han vingut a instal·lar una lupa-televisió que permetrà a la nostra alumna accedir amb més facilitat i autonomia treballar els textos escrits.

 

 

Piràmide dels aliments

Els nens i nenes de 2n hem fet una piràmide dels aliments!! 🍋🍒🍓 La forma triangular de la piràmide representa quina és la freqüència amb què s’han de consumir els diferents grups d’aliments. Així, els que se situen a la base són els que més pes han de tenir en l’alimentació habitual. En canvi, cal reduir el consum dels que hi ha a mesura que es puja cap al vèrtex del triangle. Hem après un munt de coses!

Projecte Gossos

Durant aquest trimestre els i les alumnes del SIEI continuem amb la teràpia assistida amb gossos per part del Projecte Tan Amigos. Es tracta d’un projecte que ja fa anys vam engegar a l’escola gràcies a la Fundació Margarita Bocio i en col·laboració amb l’Ajuntament de Salou. El curs passat, per les circumstàncies de la pandèmia, va quedar un temps aturat, però a final de curs el vam recuperar. Us deixem una petita mostra fotogràfica de les activitats que hem realitzat aquests dies, amb les quals hem après a cuidar de la nostra mascota, les seves característiques principals i a passejar pel carrer amb ella.

Keith Haring

This Keith Haring project is giving our 4th and 3rd graders a lot of practice with figure drawing, lines and repetitions. They work hard!

Treball per Racons

Quan treballem per racons aprenem de manera més divertida i l’alumnat està més motivat!

 

Lectura compartida

A l’escola fem molts tipus d’activitats, una d’elles és la lectura compartida, per treballar molts continguts a part del treball cooperatiu. JUNTS APRENEM MOLT.

Resolent petits conflictes

Resolent petits conflictes sorgits a l’hora del pati, hem parlat del perquè es produeixen aquestes situacions i com un bon equip que som, hem vist que si tots/es anem a una i tenim bona voluntat, el grup s’enforteix i en surt beneficiat.

Hort de l’escola

Hoy los alumnos de 3ºB han aprovechado el buen tiempo para sembrar algunas semillas. Para ello han tenido que hacer una lectura de las indicaciones y han hecho comprensión lectora de los envases ya que no todas las semillas són adecuadas para plantarlas en esta época del año (también hemos aprovechado para repasar las estaciones y los meses). El texto iba acompañado de gráficos que han tenido que interpretar. Por si fuera poco, hemos introducido la medida en centímetros (comprobando si era adecuado sembrar las semillas, siguiendo la disposición indicada en el envase y respetando la profundidad recomendada). Finalmente han trabajado en equipo para regar con la manguera la zona sembrada. ¡Buen trabajo chicos y chicas de 3º!

MÚSICA I VIDA

Avui a la tarda hem pogut gaudir de les melodies i cançons que ens han ofert els nostres companys/es. Ha sigut un concert ben especial i diferent ja que els músics que tenim a l’escola han pogut mostrar a tot el públic tota la feina que comporta tocar un instrument com l’ukelele, amb les diferents maneres de fer i de transmetre la música.

Els espectadors, els nostres alumnes, ens han donat novament una lliçó de saber estar i saber fer i adaptació a aquesta realitat tan diferent a les que estàvem acostumats. Han tingut un comportament excel·lent amb un somriure a la cara, amb tranquil·litat i amb ganes de gaudir de cada instant. Les seves cares, quan han vist els seus companys/es en directe a la pantalla, eren de sorpresa, de nervis, d’admiració…  i a poc a poc, com acostuma a passar, han fet seu l’espai i han transformat l’atmosfera omplint tots els racons de rialles i de música… Ha estat una tarda d’harmonia, no sols musical, sinó també d’estar i de sentir… I ara que vivim temps complicats és fa més evident com d’important que és la música per nodrir les nostres emocions.

Visca la música!

 

Els amagatalls de P3

En una sessió de psicomotricitat podem trobar diversos moments relacionats amb la descoberta del cos, tant el propi com el de l’altre. En les darreres sessions ens hem trobat amb la necessitat del grup de jugar a amagar-se i ser descobert, el plaer d’estar ocult i descobrir-se en l’altre, estar i no estar, ser i no ser. A la sala de psicomotricitat s’han proporcionat aquests espais i els propis infants n’han creat de nous. Jocs universals on a partir del seu cos els infants s’expressen, es relacionen, sorgeixen conflictes i comparteixen moments de complicitat.

Tan sols observant les fotografies queda palesa la importància d’aquesta situació, uns rostres i uns cossos que ens transmeten l’emoció del moment viscut.

Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència

Avui,11 de febrer, es celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. A l’escola participem en una activitat organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, que reivindica el paper estratègic de les dones a la ciència actual.
Ens unim a fomentar les vocacions cientificotècniques entre les nenes i nens a través les des xerrades que ofereixen les dones científiques. #100tifiques