Concurs escolar de disseny de videjocs científics

Avui, l’alumnat de cinquè ha conegut a la Neus Rosell, protagonista del vídeojoc que estem dissenyant en la lluita contra els Titans! La Neus Rosell i la lluita per la salut ambiental, és el títol del nostre projecte on el que pretenem és salvar i protegir la salut de totes les persones que habiten el planeta Terra del personatge antagonista Bòrees, déu del vent nord que amb el seu aire contaminat, tractarà d’afectar els nadons.

El nostre objectiu és que la societat pugui tenir nadons sans i estalvis de l’emergència climàtica. Volem sobretot emfatitzar que nadons sans = adults més sans, ja que el que estem condicionant en la infància és la salut que tindrem al llarg de la vida.

El personatge antagonista serà el Bòrees, que segons la mitologia grega, era la personificació del vent del nord i era una de les quatre divinitats de l’element aeri. Vivia a Tràcia, que a Grècia és la regió més freda. Se’l representava com un ésser alat, de gran força física, barbut i vestit normalment amb una túnica curta. Era considerat el més violent de tots i el seu buf portava el fred hivernal a la terra.

Els reptes que haurem d’anar superant són els de lluitar contra els diferents components químics que el Bòrees li anirà enviant i la Neus anirà resolent amb els poders i sabers. Bòrees forma part de la raça dels Titans, que personifiquen les forces elementals de la natura. Així és que per a anar superant els diferents reptes, la Neus haurà d’anar convencent els Titans que anirà trobant-se pel camí.

La Neus ha donat les gràcies a l’escola per llençar-nos a fer un projecte tan complex i que requereix tantes gestions… ‘’és una sort poder posar una mica el granet de sorra i aproximar la investigació als infants, i sobretot a les nenes que de vegades no tenen gaires referents històrics o facilitats’’, ens ha dit!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *