Treball per racons Cicle Inicial

A la nostra escola, els alumnes de Cicle Inicial treballen les matemàtiques i la llengua d’una manera més manipulativa i lúdica, mitjançant el treball per racons.
Tres dies a la setmana, dins l’aula, es presenten quatre propostes, per a cada àrea, que per grups han de fer. Setmanalment, aquestes propostes van rotant, de tal manera que tot l’alumnat les acaba fent totes. En aquestes sessions sempre hi ha el tutor i un mestre de suport. Reforçant o ampliant els aprenentatges de continguts que s’estan treballant a l’aula.
L’organització de la classe per racons implica una distribució que possibiliti el treball de petits grups que simultàniament facin activitats diferents.

Cada racó té un espai fix, ben delimitat i és fàcilment identificable pels infants. Vetllem per oferir un espai agradable, amb el material manipulable suficient en quantitat, resistent i ben presentat.
Totes les activitats es donen a conèixer als infants abans de deixar-les al racó. Tanmateix, cal que el material en què es presenten (capses, carpetes, safates…) al racó sigui prou suggeridor o explícit perquè recordin què han de fer. Han de ser activitats prou obertes perquè puguin adaptar-se als ritmes evolutius de cada alumne i potenciar així la seva autonomia.