Ambients Educació Infantil

Està demostrat que allò que el nen aprèn a través d’un joc es transfereix a altres conductes.
Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.
Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.
Per aquest motiu a la nostra escola hem apostat per dur-los a terme als tres cursos d’Educació Infantil.

Dues tardes a la setmana (dilluns i divendres), els nens i nenes de l’educació infantil fan ambients. Ells són els qui trien on volen anar el mateix dia. Els infants durant tot el curs passen per cada ambient i s’estan en cada un d’ells tres sessions. Després canvien d’ambient.
Els ambient d’aprenentatge són 11; geometria (aula de p3), sensorial (aula de p4), botiga i restaurant (aules de p5), la llum i foscor (aula de psicomotricitat), teatral (aula de petits grups) el de l’aigua (pati) Art (l’aula de petits grups), ioga (biblioteca), el creatiu (vestíbul de l’escola) d‘exterior (pati interior de P5) i psico/dansa (aula de P4).