Apropem la ciència a l’escola

La Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (UdL) i el Centre de Recursos Pedagògics del Segrià (Departament d’Educació) organitzen conjuntament el Congrés: Fem Ciència a l’escola. Congrés Anna Gené.
El Congrés té l’objectiu d’afavorir i difondre el treball científic dels escolars d’educació infantil i primària, i manté una estreta vinculació amb el ja consolidat Dia de la Ciència al Carrer. Les ponències presentaran treballs d’indagació científica escolar en diferents àmbits de les ciències experimentals. En el Congrés els veritables protagonistes són els nens i nenes, atès que són ells i elles els ponents encarregats de compartir les seves vivències i aprenentatges amb tot el públic assistent.
Els alumnes de la nostra escola que hi participen són els alumnes de 6è, que presenten el seu treball científic elaborat a l’aula.

Recerkids, per altra banda és un programa educatiu organitzat per la Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya i Eduxarxa amb l’objectiu d’apropar la recerca científica a l’alumnat de 5è i 6è d’Educació Primària.

I finalment, els alumnes de la nostra escola també solen assistir a les jornades de la Ciència al Carrer, organitzada pel CRP del Segrià, amb l’activitat Un carro ple d’experiments, on resolen una gran quantitat de reptes i enigmes i s’emocionen buscant explicació científica de diferents fenòmens.