Història

El 9 de setembre de 1927, comença la construcció a Lleida d’un conjunt d’habitatges, conegut amb el nom de Cases Barates. No se sap el perquè, però popularment van ser conegudes amb aquest nom, malgrat ni eren barates ni eren cases, eren xalets unifamiliars.
Els anys 20, Lleida havia crescut demogràficament i es van haver de fer noves construccions. Va suposar l’obertura i traçat de nous carrers i l’establiment de serveis i equipaments nous.

Se’n van construir 50 de xalets unifamiliars, amb planta baixa i un pis, vorejats per una petita zona enjardinada. I es construïren en el lateral esquerre de l’Avinguda Prat de la Riba, entre les carreteres de Torrefarrera i Osca, avui Alcalde Porqueres i Rovira Roure. I per a que res no hi faltés es construí també un local social a la plaça “Amics de Lleida”, que a la llarga es convertí en centre escolar amb el nom de Escuela “Casa Social”, per després anomenar-se “Sant Josep de Calassanç” i conegut com “el xalet”.

Amb els anys la població d’aquest barri va créixer tant, que el 20 de setembre de 1984, es va inaugurar una altra escola al carrer Pau Claris que complementava aquest primer centre de la plaça “Amics de Lleida”. Aquí s’imparteix classes als alumnes de Primària i el xalet ha quedat pels alumnes d’Educació Infantil.

Actualment som un centre públic d’Educació Infantil i Primària d’una sola línia, ubicat al barri anomenat Xalets-Humbert Torres de Lleida. Un barri petit situat al nord del casc urbà amb una població actual de 4.500 habitants aproximadament. L’escola la formen uns 225 alumnes amb un % molt elevat d’alumnes d’origen estranger. La procedència és molt variada: Centre i Sudamèrica, Àfrica, Àsia i Unió Europea.

fotorcreated