Llegir en parella

El Projecte Llegir en Parella el duem a terme des de 3r fins a 6è de Primària.

Llegim en parella és un progrma educatiu que utilitza la tutoria entre iguals (amb alumnes i famílies) per a la millora de la competència lectora. Els fonaments conceptuals sobre els que s’estructura el programa Llegim en parella són: la tutoria entre iguals, la implicació familiar i la comprensió lectora.

La tutoria entre iguals és un mètode d’aprenentatge cooperatiu basat en la creació de parelles de persones, cap d’elles professor professional de l’altra, que aprenen a través d’una activitat estructurada amb un objectiu comú, conegut i compartit (com seria l’adquisició d’una competència curricular: la comprensió lectora en aquest programa), que s’assoleix a través d’un marc de relació planificat pel professor.

El segon component del programa és el suport familiar a la lectura que es porta a terme des de casa. La necessitat d’implicar a les famílies en l’educació dels seus fills i filles i compartir amb l’escola el desenvolupament de l’aprenentatge escolar és un element central de la qualitat educativa.

La competència lectora és el tercer fonament conceptual del programa. La competència lectora comprèn un conjunt de coneixements, habilitats i estratègies que es construeixen al llarg de la vida en diferents contextos i comunitats en les que l’individu intervé i participa i en la que el lector pren un paper protagonista reflexionant i interpretant el significat del text.