Atenció a la diversitat

L’escola ha de garantir l’accés de tots els alumnes al currículum i, per tal d’assolir aquest objectiu, ha de tenir en compte la seva diversitat.

Considerem que l’escola és un centre acollidor en tant que garanteix la inclusió escolar i social de tot l’alumnat amb independència d’aspectes personals, cognitius, físics, socioeconòmics,
culturals i familiars.

El 17 d’octubre de 2017 es va aprovar el decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, que té per objecte garantir que tots els centres educatius sostinguts amb fons públics dins l’àmbit de l’ensenyament no universitari siguin inclusius.

Parlar d’una escola per a tothom implica concretar els principis següents:
. El reconeixement de la diversitat com un fet universal.
. El sistema inclusiu com l’única mirada possible per donar resposta a tots els alumnes.
. La personalització de l’aprenentatge perquè cada alumne pugui desenvolupar al màxim les seves potencialitats.
. L’equitat i la igualtat d’oportunitats coma dret de tots els alumnes a rebre una educació integral i amb expectatives d’èxit.
. La participació i la coresponsabilitat per construir un projecte comú a partir del diàleg, la comunicació i el respecte.
. La formació del professorat per promocionar oportunitats de creixement col·lectiu i per desenvolupar projectes educatius compartits